Alla inlägg den 1 april 2009

Av Gitte - 1 april 2009 20:16

Inte ett endaste skämt har kommit över mina läppar. Kanske inte så konstigt, eftersom jag hållt mig hemma det mesta av dagen, bortsett från att jag var iväg en sväng i förmiddags och har varit ett par svängar i affären. Av min fengshuiburkplan blev det inte så mycket, eftersom jag fick ett samtal som dock fick mig att kasta mig iväg en stund. Sen vart jag helt bubblig och glad och lyrisk och jag vet inte vad, men inte hann jag samla mig till att börja sortera burkar i varje fall. Kanske hinner det än, kvällen är inte riktigt slut ännu trots allt.


Men jag har utmanat två personer. En svarade direkt. Det var såhär att jag stod och plockade in i diskmaskinen och så tänkte jag på det här med bloggandet, något som jag själv inte ägnat mig åt. Och så kom jag att tänka på en mycket begåvad skribent som jag har previllegiet att följa på facebook som skriver de mest tänkvärda och fantastiska små sakerna och hur mycket slöseri är inte det då? På facebook försvinner ju allt eller faller i glömska. Så snart tanken var tänkt så kastade jag mig över datorn och sa till honom på skarpen. Och hör och häpna. Ett par minuter efter hade han skapat en blogg! Jag kommer att följa honom med stor spänning! Let me introduce the one and only http://danielholmen.bloggagratis.se/. Honom träffade jag första gången när han var 16; en mycket lovande och enormt duktig regissör på teatern som jag var engagerad i då. Jag har stora förväntningar på ditt bloggande Daniel, och vet att du inte kommer att göra mig besviken!


Senare nu ikväll så har jag en sedan många år, god internetvän som stickar så både strån och stickor yr. Jag kom på ett visst retromönster som jag vill se uppstickat i en barntröja i antingen rött/vitt, stark 70-talsärtgrön/vit, blå/vit eller gul/vit. Jag får nog snart veta om hon antar det, och då är det klart i rödaste rappet, hon sticka allt från en till många tröjjor om dagen. Jag är varmt nyfiken, har inte mottagit svar än! Men får jag bild när hon är klar så skall jag absolut visa er den!

Av Gitte - 1 april 2009 12:47

Jag är så glad att vi inte tapetserat köket än, jag är så glad att vi inte tapetserat köket än, jag är så glad att vi inte tapetserat köket än *sjunger högt!*.


Ibland är det nog meningen att man skall avvaka lite med sina beslut?


Undrar lite oroligt.... undrar om sambon älskar mig på riktigt? *skrattar*.


Tapeten på bild kom jag över idag. Det är en sån klockren variant som sitter som en smäck i magtrakten. Det är inte så ofta jag blir såhär "bubblig" över något nyinkommet som jag blev när jag såg den här. Sist var nog när... hm. En mycket mycket speciell barntapet kom valsande genom dörren. Den ligger fortfarande och mognar, något kul skall jag göra av den. Har bara inte bestämt vad, får se om jag skall ha blått i lillemans rum, fast... det kan bli protester. Han föredrar nog Batman. *suck*.


..........

Tillägg.

Tjaha. Så länge varade det. Nu är det fullt slagsmål om tapeten. Dottern kom hem från skolan. Har tänkt lägga beslag på enrulle för egen del och nu började hon genast planera villt var i hennes rum den skall sitta. Hm. Det värsta är att hon i allmänhet vinner sådana här bataljer, inte kan väl ett mammahjärta stå emot ett par bedårande blå bedjande tonårsögon?? Hur många diskningar och storstädningar kan jag byta till mig tro ;) *skojjar*.

Av Gitte - 1 april 2009 09:22

Där höll jag på att sätta förmiddagskaffet i vrångstrupen, och blev lite ilsk en stund (refererar till mitt förra inlägg). Så jag tror att jag skall försöka ändra kurs, låta bli att läsa tidningen och återgå till vardagens trivialiteter en liten stund.


Ny lista skall skrivas. Idag är föresatsen att förhålla mig till den. Snart måste jag nog lägga ut den här och sedan göra avräkning i efterhand, det är inte lika lätt att svika sig själv om man offentliggör sina planer? Gårdagen gick nämligen i lättjans tecken och jag landade för länge och ofta vid datorn, det medges. Men det är ju såå roligt när man har satt igång något nytt som ex den här bloggen? Det är riktigt riktigt roligt att få kommentarer, fortsätt mer än gärna!


Idag skall jag åtminstone göra en sak:

Inventera mitt plastförråd med burkar och lock. Gissar att hälften av burkarna saknar lock och hälften av locken saknar burkar. Det är nog några år sedan jag parerade ihop dem sist, och jag gissar på lite burkfall/lockfall (hm, manfall?). Tidigare har jag lydigt (ja mamma, jag skall! Jag är faktiskt 41 nu, och kan själv!) diskat dem årligen utan att efterkontrollera om det är fulla par; hivat dem i diskmaskinen och sen hivat tillbaka dem. Vaddå, jag hade ju skåp och lådor så det mer än räckte och blev över. Men nu skall det baske mig bli feng shui i mitt plastbestånd!


(Roade mig igår med att försöka hitta varianter av tapeter som jag bara har en rulle kvar utav. Den här ex).

Av Gitte - 1 april 2009 08:50

Tja, trots goda föresatser var jag långt ifrån så effektiv som jag hade önskat igår. Idag är det en helt blank dag och jag har en ny möjlighet att ställa tillrätta det jag inte gjort tidigare.


Det är 1:a april idag. Det är NU man skall njuta, snart är det midsommar och sen är det höst igen. Så ut i det vackra vädret -här skiner solen!- och njut, njut, njut så mycket ni bara kan! Men det är också idag vi skall läsa tidningarna lite eftertänksamt. "Är det verkligen sant? Eller är det ett 1;a Aprilskämt?". Problemet är bara att tidningarna till vardags är fulla av sådant som är så jäkla dumt att det knappt kan vara sant. Ex:

"LO-basen godkände 62 miljoner i pension".

"Höjda medlemsavgifter till a-kassan"

"Arbetsförmedlingens chef köpte ny tjänstebil samtidigt som af skall spara en miljard"

"Kyckling preparerad med glasbitar"

"Bonusregn på Swedbank" (mitt under rådande bankkris).

"Pensionerna sänks med 4,4 % (i snitt 525 kr)"

"Fler nekas sjukskrivning/ sjukersättning trots läkares bedömning". (Folk skall ut i arbete, jeah! Right! ).

(obs, detta var en snabb resume tagen ur minnet som poppade upp).


Så hur tusan skall vi kunna avgöra vad som är ett aprilskämt när tidningarna kryllar med helt otroliga historier 365 dagar om året??


Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards