Alla inlägg den 5 april 2009

Av Gitte - 5 april 2009 17:38

Var i lokalen en stund men fick avbryta för att åka hem. Fick ett samtal.


-Dina getter har rymt!

-Det är nog ingen fara, sa jag, det börjar ändå bli dags att de får lov att komma ut. (Vi är nyflyttade så de har fått vara inne ett litet tag för att bo in sig). Men jag kommer väl hem för säkerhets skull.

-Jamen, springer de ingenstans?

-Jodå, de letar upp den närmaste hästen som finns att uppbringa.

..... en stunds tystnad.

-Du har rätt. De är på väg till hingsten!


Det lät som om mannen i telefon skakade på huvudet (hur nu det låter) och han undrade säkert hur jag kunde veta det. Det är enkelt. Mina getter vet inte om att de är getter. De tror att de är hästar helt enkelt!


Ställer man dem i en hage där det inte finns några hästar så rymmer de. De tar sig igenom ALLT! Men, finns det bara en hästhage i närheten så behöver man bara leta efter hästflocken, och säkert som amen i kyrkan; getterna studsar tre meter bakom, eller på väg till platsen "tre-meter-bakom", den häst som de valt som flockledarhästget. Visst är det lite märkligt? Speciellt med tanke på att hästarna de har gått med senast har varit en flock ardenner, precis som hingsten som de skulle in till idag är. Och det är inga SMÅ ardennerhästar vi pratar om.  Och faktum är att ingen häst varit elak vid dem ännu eller sparkat efter dem, så de måste också på något sätt bara accepterat de vita krulliga varelserna som kommer bräkande efter... djur är allt märkliga eller hur?


Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards