Direktlänk till inlägg 14 april 2009

Tant Grön utmanar. Bra rubriker? Hos moi?? *kli i skallen*

Av Gitte - 14 april 2009 09:30

Cheez. Tant Grön skickade en utmaning som går ut på att plocka ut sina tre bästa rubriker.


Rubriker?


Oj, skall man tänka på vilka rubriker man sätter? Det har ju helt undgått mig. Därför kan jag ju inte säga med hjärtat att jag har några bra rubriker för den här tanken har gått mig omintet. Men visst, några av dem gillar jag bättre än andra. Jag motiverar och skickar vidare utmaningen till tre som jag hopppas antar den?


Nr 1.

Sømandspenge

Som nr 1 hade vilket ord som helst kunnat funka med ett danskt Ö eller Ä. Jag älskar danska bokstäver och jag känner mig "hemma" när jag ser dem. Faktum är att jag börjar känna mig som tre olika personer, beroende på vilket modersmål jag talar eller vilket hemland jag befinner mig i; och den danska utav oss har nog minst skrupler, minst hämningar och är trevligast att umgås med, även för mig. Hm, låter jag väldigt personlighetsklyvd nu måntro? Ett flerspråkighetsdilemma tror jag att det här?

Inlägget var dessutom kul att skriva.


Nr 2.

Fråga mig inte om din tröja är snygg

Lagom avståndstagande och provokativ rubrik.


Nr 3.

Arbetet kommer igång

Jag älskar ordet "arbete", det bästa som finns näst efter sex. *skojjar lite, men bara lite*. Gillar dessutom när det kommer igång. Och dessutom innehåller inlägget en liten extrabonus -för mig. Förmodligen enda och sista bilden som någonsin kommer upp på nätet på sambon. Han gillar inte att vara med på bild. Han ogillar internet ännu mer, i varje fall om det inte är poker. Och han vill a.b.s.o.l.u.t inte vara med eller omtalas eller omskrivas på några villkors vis. Men där sitter han allt fast, och han vet om det; han är inte storförtjust, men har inte bett mig ta ner bilden. Kommentar "om någon frågar så är det inte jag, och är det jag så har jag flyttat till urgistan och lever på fårodling". Jag är lätt osocial -på hemmaplan-, men han är snäppet värre kan jag kanske tillägga.


Ha, kära vänner, ni är inte så många som sitter löst till i sammanhanget när jag skall välja staffettöveratagare av rubrikutmaningen. Jag skickar därför vidare till nedanstående och hoppas att ni tycker att det är kul. Gör ni det inte så är ingen fara skedd, att plocka ut rubriker är helt frivilligt, självfallet!

Lastbilstanten

Elaina

Retro-Tokig

 
 
elaina

elaina

14 april 2009 15:56

Denna utmaning hänger jag på!
Ska grunna lite på vilka jag ska välja;
både vad gäller rubriker å vilka jag ska skicka utmaningen vidare till...
;o)

http://www.elaina.bloggagratis.se

 
helena

helena

14 april 2009 19:14

Jag är med! Givetvis.... Jätteroligt!

http://www.retro-tokig.blogspot.com

 
Tant Grön

Tant Grön

14 april 2009 19:56

Nämen se där jah, det var snabbt jobbat :-)

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
lastbilstanten

lastbilstanten

16 april 2009 10:14

...ojjj... nu blev det svettigt.... Får kika igenom mina "rullor" och se vad jag hittar för skojjigt. Det är precis som du säger... man tänker inte speciellt mycket på vad man rafsar ihop för rubrik... bara den passar något så när till texten. Bäst att börja gräva...

http://www.lastbilstanten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards