Direktlänk till inlägg 19 april 2009

Helgen-är-slut-ångest, tradera och google

Av Gitte - 19 april 2009 10:05

Huvva, helgen är härmed så gott som slut, och jag har massor kvar på listan att göra. Kvällen är dock uppbokad med möte, så det går bort en massa tid. Men vet i förväg att bara jag sätter mig så blir det intressant och tiden flyger.


Skall sätta mig NU med ännu mer papper. Vi fick besök igår så mycket av tiden rann iväg, men det var mycket välkommet och trevligt.


Ikväll när jag kommer hem så börjar mina auktioner så smått att gå ut. La ju ut de flesta av de gamla klänningarna som kom häromsistens, och vad det verkar; de jag trodde mest på är de som får bud; la ut dem till så lågt utpris jag kunde mest för att se om det fanns intresse. Bara så jag vet vad jag har att gå på framöver, tanken är ju att jag skall upp till mannen som kom med dem. Men några utav dem inväntar jag med stor spänning då det finns några personliga favoriter utan köpare än så länge:

 http://www.tradera.com/search/result.aspx?alias=tigerironlady


Nu är frågan om jag skall fundera på att lägga ut mer till veckan, men vad? Gamla knappar? Dekorband? Gamla virkmönster, symönster eller vad? Det är så länge sedan jag la ut sist så jag nästan har glömt vad jag hade som jag tyckte var kul att hålla på med. Gamla spetsar och nylonstrumpor borde jag också kunna hitta. Får se hur långt jag kommer,att-göra- listan skall bli färdig först.

Mitt vanliga nick borde vara öppet när som helst, kanske skall jag invänta detta event. (missade ju sista räkningen före flytten, tydligen).


Roar mig med att se vad man har googlat på när man träffar på mina inlägg.

"Sjömanspengar", "rom byggdes inte på en dag", "svart soffa" (??), "tavla på väggen", "vad man skall göra en lördagskväll" är roliga oväntade bubblare som jag genast föll för!


En tapetbild i repris, bara för att jag glömde ladda upp en ny innan jag började skriva. (Shame on me!). Hoppas ni har en underbar dag!

 
 
elaina ber Dig kika här...

elaina ber Dig kika här...

19 april 2009 19:05

Tra-la-la, tra-dera!
Även vi har ägnat söndagen åt traderandets ädla konst: är lite ringrostig så jag börjar försiktigt med bara tre objekt...
=o)

http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgn

 
Gitte

Gitte

19 april 2009 19:24

Elaina, jag kom bara till categorisidan. Gör såhär; var inte inloggad. Gå till sök användare och leta upp ditt nick och sedan kan du kopiera url. Jag tror att det är när det är den egna logglänken som det blir så att andra kommer till categorilisten!

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

 
elaina provar en gång till...

elaina provar en gång till...

22 april 2009 22:21

OK!
Sökte rätt på mitt nick "fjellan" å hitta rätt på annonserna: TACK för tipset...
=o)

http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgn

 
Gitte

Gitte

23 april 2009 10:39

Elaina =)! Kom till categorisidan igen.


Gör såhär, jag tar steg för steg.


Var inte inloggad på tradera.

Tryck på detaljerad sökning.

Under "sök objekt från denna säljare"

Skriv:

Fjellan

Tryck på sök-knappen.

Då kommer dina aktiva auktioner upp.

Ta url från den här sidan när de ligger uppe, så skall url-en se ut såhär:

http://www.tradera.com/search/result.aspx?alias=fjellan

Edit: Det blev fel för mig med flera gånger nu, och det verkar som det inte går att lägga tillräckligt många bokstäver i url-rutan när man skriver inlägg?

Så man måste nog lägga url som kommetar för klipp och klisteraktivitet om man vill se? Eller är det jag som är snurrig?

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards