Alla inlägg den 27 april 2009

Av Gitte - 27 april 2009 17:22

Det är inte alltid lika bekvämt eller fördelaktigt att sitta hemma och jobba. Visste att den här dagen blir lång, jag har ett mellanpass nu och skall snart sätta fart igen.


Suttit i telefon hela förmiddagen och efter lunch, avbröt för att hämta barnen. Så fort de hade fått i sig ett litet mellanmål så satte jag mig igen, och meddelade dem, att jag INTE är tillgänglig för någon som vill mig något privat. Det var fakta, och jag menade det!


Eftersom min telefon defakto var upptagen, vad gör man då om man vill komma fram till mig? Jo, man ringer någon av barnens telefoner och frågar efter mig. Med påföljden att de givetvis säger att "ja, mamma är hemma men hon sitter upptagen".

Vad gör man då? Jo, man säger till barnen att gå och säga till mig att det är telefon. Och de försöker igen, "det går inte för hon sitter upptagen i telefon". Och då säger man till dem att gå och säga till mig i alla fall.

"Mamma, det är telefon, det är xxx".

Jag säger ifrån; "jag sitter i telefon, jag sitter upptagen, jag ringer om en timma eller två när jag är klar". (Gaah, var det en överraskning?)


Och jag visste det. Dottern fick sig en utskällning eftersom jag inte tar telefonen, och jag hör henne säga "nämen, säg inte det till mig, jag sa ju att hon inte kan ta det" innan hon lade på.

Jag sitter ju samtidigt och försöker att koncentrera mig allt jag bara orkar och försöker att inte tappa focus. Det var lättare sagt än gjort.


Och humöret tappade jag fullständigt. Just nu sitter jag och tar sats för att ringa upp, men jag har ingen större lust.

Av Gitte - 27 april 2009 08:13

Idag fortsätter det digra pappersarbetet så det här är en snabb inkik.


Någon som håller på med retrovagnar? Jag har gått bet på att artbestämma den här insatsen, troligtvis senare sextiotal och jag saknar chassi till den. Inlämnare menade att märket hette "Cadillac" eftersom de roat sig mycket med att den hade ett bilmärke. Har inte hittat några caddi-barnvagnar så jag lutar åt att man på något sätt har förväxlat bilmärke. Någon som har ett tips? Så fort jag vet märket, så går det ju att komma fram till vad det skall vara för chassi, det hade de tyvärr slängt.


Bakom vagnen skymtar mina småtavlor med utslitna, eller avlagda barbiekläder i halvdåligt till dåligt skick. (bilden är tagen i min förra lokal). Jag tog scrappapper och en hög med gamla ramar, ramade in barbiekläder och småjox, och gjorde en samlad tavelvägg av det vid sidan av min kassa. Så fort de kommer upp igen i den nya lokalen skall jag visa bättre bild. Faktiskt både kul och färgglatt, jag blev glad av den väggen.

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards