Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Gitte - 13 maj 2009 09:26

Jag går hela den mörka årstiden och längtar efter sommaren, och när det väl blir vår så är jag inomhus mer än någonsin. "Jag skall bara" och så ser man fram emot skolavslutning och sommar och allt det där. Och varje år händer samma sak. När jag väl är färdig att njuta av vårsommaren så är det midsommar och när det varit midsommar vet vi väl alla vad som händer? Det går mot mörkare tider och högsommaren tar fart. Och så står jag där snuvad på årtiden jag snart trodde jag kunde njuta utav, bara för att jag inte insåg att den sprang förbi där utanför fönstret, och att den inte blir kvar om jag bara skall göra allt det där som jag tycker att jag måste för att kunna koppla av "sen". Kanske mest för att jag inte hade identifierat vilken tid på sommaren jag egentligen uppskattar mest; så länge jag tänkte in sommaren i en enda lång årstid. Därför har jag delat upp den i flera.


I år skall jag verkligen försöka att göra bägge delar, både göra färdigt alla måsten, men inte sådant som kan ligga kvar tills sommarvärmen är olidlig och het, för det är inte då jag vill andas. Det är ju nu! Och jag verkar inte vara ensam om det här, om jag skall tolka svaren jag fick på min förra omröstningsfråga, ang vilken årstid som är bäst. Såhär fördelade sig svaralternativen:


Vilken är din favorittid på året?

Vinter    2.6 %

vårvinter    5.1 %

vår    10.3 %

försommar    25.6 %

högsommar    20.5 %

sensommar    10.3 %

höstsommar    12.8 %

höst    12.8 %

 ................

Jag har som ni märker delat in sommaren i olika perioder i mina svarsalternativ, mycket beroende på ovanstående insikt om min egen hopplöshet att ta tillvara på tid.

Höst och vinter har för mig inte riktigt lika många nyanser som vår och sommar.


Totalt sett så har 15,4% svarat att man föredrar de mörkare tiderna på året, höst och vinter. Medan resterande 84,6% föredrar tidare som går mot, eller genererar ljus eller värme. Och hela 25,6% av oss föredrar den här årstiden som vi befinner oss i just nu framför alla andra tider på året. Tillhör du denna skara? Då vill jag bara ropa högt: lägg ifrån dig alla måsten i så stor utsträckning du kan just nu, för de kommer inte att springa ifrån dig i alla fall! NJUT! (det var en order, begrips? *skratt*. Det är ju NU vi skall ladda batterierna så vi står oss rästen av året!).


Carpe Diem och Hakuna Matata och allt det där!

Hasta manana!


Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards