Alla inlägg den 30 juni 2009

Av Gitte - 30 juni 2009 10:20

Fick ett reklammail från blogg.se igår att man hade skapat bloggshoppen. Tja, måste ju medge att det var intresseväckande för mig. Tänkte att fler här inne kanske är intresserade, så därför vinkar jag lite om möjligheten. Mna får annonsera gratis fram till slutet av augusti tror jag att det var, och man får annonsera via sin blogg. Sedan blir det en betalvariant, men funkar det så kan det ju vara bra. Inte så dumt faktiskt.

Här hittar du mig.


Av Gitte - 30 juni 2009 09:18

Jag blir galen.


Jag blir galen.


JAG BLIR GALEN!!


Altså... stackars stackars människorna som jobbar i telias supportsystem. Folk är drivna till fullständigt vansinne innan de kommer så långt....

"Knappa in ditt rikt och telefonnummer, avsluta med fyrkant"

"Du vet väl att du själv kan söka svaret via telias supportassistent som finns på cdn som du fick i ditt startpaket eller så kan du gå in på telia.se och ladda ner programmet kostnadsfritt där"

"gäller din fråga fast telefon eller internet?"

"gäller din fråga fast bredband, uppringt internet eller mobilt bredband"

"du kan tala in svaret eller knappa in det"

"0346-9xxxx"

"Din fråga gäller nummer 0893-45xxxx" stämmer det?

Etcetera, etcetera, etcetera.

När man äntligen står i rätt kö för att det skall hända något så visar det sig antingen att man a: har hamnat fel, eller b: får höra den automatiska uppdateringen var annan minut och ofta med LÅNGA talade inlägg. Har man bestämt sig för att sista utvägen på ett problem är att ringa telia, DÅ har man skaffat sig problem, för det tar minst 20 minuter att komma fram och när man väl kommer fram så är åtminstone JAG så frustrerad av det fruktansvärt nonchalanta bemötandet att jag är redo att skicka telefonhelvetet genom fönstret utan att öppna det först! Skall f*n ha telefon!


Och dessutom så HATAR jag rösten på telefonsvararen, det ger mig inte mindre myrkryp i hela kroppen! Gah! Adrenalin på hög nivå!


Dagens teliaproblem var att jag inte kunde logga in på webmailen, och då förstår ni kära vänner att inte ens telias utomordentligt dåliga kundbemötande kan avskräcka den minst härdade från att ta kontakt. Men jag ger mig fasen på att det är såhär omständligt för att de inte vill ha massa kunder som ringer och vill ha hjälp med något. Något annat sätt kan jag inte förklara det på, att bolaget som står för en mycket stor del av landets infrastrukturnät faktiskt gör sig så otillgängliga som de gör. Tror inte ens de sparar pengar på det, visserligen TJÄNAR de pengar på att kunder får sitta vansinniga minut efter minut och idogt försöker komma rätt, så det kanske är där det ligger. Men hur fasen kan det ens vara tillåtet att ett så stort och proffessionellt företag har så urusel kundbetjäning och hur fasen kan det komma sig att vi KUNDER bara accepterar det?


Gaaah!

I sådana situationer får jag verkligen verkligen omedelbara tillfredställelsebehov, utagerande frustration och aggressiva lustar!


Ps. Trodde ALDRIG att jag skulle säga det. Men jag skulle TILLOCHMED föredra den gamla förhatliga: "TELIA, VAR GOD DRÖJ!"


Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards