Direktlänk till inlägg 30 juni 2009

du har nu nummer 17 i kön, du vet väl att du kan logga in på telia.se

Av Gitte - 30 juni 2009 09:18

Jag blir galen.


Jag blir galen.


JAG BLIR GALEN!!


Altså... stackars stackars människorna som jobbar i telias supportsystem. Folk är drivna till fullständigt vansinne innan de kommer så långt....

"Knappa in ditt rikt och telefonnummer, avsluta med fyrkant"

"Du vet väl att du själv kan söka svaret via telias supportassistent som finns på cdn som du fick i ditt startpaket eller så kan du gå in på telia.se och ladda ner programmet kostnadsfritt där"

"gäller din fråga fast telefon eller internet?"

"gäller din fråga fast bredband, uppringt internet eller mobilt bredband"

"du kan tala in svaret eller knappa in det"

"0346-9xxxx"

"Din fråga gäller nummer 0893-45xxxx" stämmer det?

Etcetera, etcetera, etcetera.

När man äntligen står i rätt kö för att det skall hända något så visar det sig antingen att man a: har hamnat fel, eller b: får höra den automatiska uppdateringen var annan minut och ofta med LÅNGA talade inlägg. Har man bestämt sig för att sista utvägen på ett problem är att ringa telia, DÅ har man skaffat sig problem, för det tar minst 20 minuter att komma fram och när man väl kommer fram så är åtminstone JAG så frustrerad av det fruktansvärt nonchalanta bemötandet att jag är redo att skicka telefonhelvetet genom fönstret utan att öppna det först! Skall f*n ha telefon!


Och dessutom så HATAR jag rösten på telefonsvararen, det ger mig inte mindre myrkryp i hela kroppen! Gah! Adrenalin på hög nivå!


Dagens teliaproblem var att jag inte kunde logga in på webmailen, och då förstår ni kära vänner att inte ens telias utomordentligt dåliga kundbemötande kan avskräcka den minst härdade från att ta kontakt. Men jag ger mig fasen på att det är såhär omständligt för att de inte vill ha massa kunder som ringer och vill ha hjälp med något. Något annat sätt kan jag inte förklara det på, att bolaget som står för en mycket stor del av landets infrastrukturnät faktiskt gör sig så otillgängliga som de gör. Tror inte ens de sparar pengar på det, visserligen TJÄNAR de pengar på att kunder får sitta vansinniga minut efter minut och idogt försöker komma rätt, så det kanske är där det ligger. Men hur fasen kan det ens vara tillåtet att ett så stort och proffessionellt företag har så urusel kundbetjäning och hur fasen kan det komma sig att vi KUNDER bara accepterar det?


Gaaah!

I sådana situationer får jag verkligen verkligen omedelbara tillfredställelsebehov, utagerande frustration och aggressiva lustar!


Ps. Trodde ALDRIG att jag skulle säga det. Men jag skulle TILLOCHMED föredra den gamla förhatliga: "TELIA, VAR GOD DRÖJ!"


 
ANNONS
 
Telia Kundservice

Telia Kundservice

1 juli 2009 14:36

Hejsan.

Det var hårda ord mot vårt talsvar.
Jag upplever inte samma problem med talsvaret som du gör men jag hör från många håll att det är lite bökigt att ta sig igenom.
Jag skulle vilja tipsa dig om att använda knappsatsen på telefonen istället för att tala med talsvaret, på så sätt undviker du missförstånd eller att tekniken inte riktigt uppfattar vad du säger.

Angående webmailen kan jag kolla upp det åt dig om du vill.
Det är inga driftstörningar på webmailen just nu så problemet kan ligga i din webläsare eller brandvägg men vi kan börja med att utesluta själva webmailen.
Skicka dina uppgifter till mig via detta formulär: http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

På detta sätt ska vi nog till och med lyckas undvika "TELIA, VAR GOD DRÖJ!" och du får hjälp av mig som är en levande person på en gång. =)

Mvh
Johan Hedlund
Telia Kundservice

http://www.telia.se

 
Gitte

Gitte

1 juli 2009 17:06

Hej Johan från Telias kundservice!

Jag måste börja med att uttala att jag är glatt överraskad över att ni svarar på inlägg i bloggar, men nej, sorry, jag tycker INTE att det är hårda ord mot ert talsvarsystem. Jag kan mycket mycket mycket värre, tvärtom så ansträngde jag mig verkligen för att vara så saklig som möjligt och att dessutom inte använda kraftuttryck i mitt blogginlägg. För faktum är att jag har suttit i er växel många många gånger och är jag blir lika rabiat varje gång. Jag lovar, en verklig person som kan ta reda på mer än en sak i taget, som inte radar upp massa alternativ på bekostnad av tid för att koppla någon rätt skulle verkligen spara både tid och pengar för att inte tala om att göra upplevelsen betydligt mycket trevligare när man ringer till er.

Jag måste dock säga att jag hade väldigt trevlig kontakt när jag väl kom fram och ändå fick jag använda er förb... talsvarsfunktion och knapptryckarfunktion flera gånger för jag hade mer än ett ärende igår till er.

Ni hade postserverstrul igår och vi var många drabbade, enligt uppgiften jag fick på felanmälan igår. Idag har jag dock inga problem.

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

 
Gitte

Gitte

1 juli 2009 17:23

Jag måste till och med berätta om en i er kundtjänst (vet inte vilken avdelning) som var helt fantastisk i sin ambition att hjälpa till!

Personen i kundtjänst fick kämpa på rätt så bra för att hämta in uppgifter och fick ringa och kontrollera några uppgifter fram och tillbaka och det var ett utdraget och långt inte helt enkelt samtal.

När vi är NÄSTAN färdiga (och han hade gett järnet när det gäller superbt kundbemötande) så går min ström, vilket innebär att samtalet bryts.

Jag insåg ju att det blir stört omöjligt att få tag i samma person igen. Ringer i varje fall upp och sitter i talsvarssystemet (gr) när jag hör att det ringer. Jag lägger på, och vem är det?

Jodå, det var den supertrevliga killen i er kundtjänst som beklagade att samtalet brutits (vilket inte var ert fel!) men att han bara ville förmedla det sista också innan ärendet var klart och han tyckte att det var onödigt att jag skulle börja om från början igen när vi redan hade kommit så långt.

Det kallar jag service. Det finns ett gäng guldpersoner hos er, det vet jag. Det är AUTOMATFUNKTIONEN jag vänder mig mot.

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - Söndag 28 jan 19:10


    och det är seriöst en smärre identitetskris efter att ha pluggat några år... har ju liksom "varit på väg" någonstans i evinnerliga tider även om det liksom inte gick på räls hela tiden jag läste på webbredaktörsprogrammet. Tyvärr kajkade min...

Av Gitte - 20 juli 2017 22:23

Sommar är lite av en röjperiod för mig, i synnerhet i år när jag dels inte pluggar och dels inte jobbar. Det blir lite mer aktuellt att röja ut lite här och där. Sen har jag ju hittat Konmari också som gör att jag reflekterar över att vissa saker bar...

Av Gitte - 3 juli 2017 22:34

  Det har varit en väldigt lång vinter i år måste jag säga. Som i väldigt väldigt lång och den tog liksom inte slut förräns häromdagen, dvs, nu, mitt i hösten som råder nu (här tänker jag på väder och inte årstid). Jag började ju plugga på webbred...

Av Gitte - 18 december 2016 01:31

  Varmt välkomna alla som följer Retrobloggarnas julkalender. Den här gången går stafetten till mig och det är precis lika roligt varje år att få gå och suga lite på julkaramellen inför sin dag och bestämma vad man ska skriva om. I år har jag spru...

Av Gitte - 9 oktober 2016 13:54


  8000 foton.  8000 foton... Det är några st. Då är inte alla tusen som microsoft försnillade under andra uppdateringen av win10 med. Dem kan vi aldrig återskapa. Men mitt liv känns mer komplett, i varje fall är hålet från flera år reparerat...

Presentation

Translate

Mitt tradera, Bortbytingen@

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Följ bloggen

Följ Gittes knappar, tapeter och ting med Blogkeen
Följ Gittes knappar, tapeter och ting med Bloglovin'

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se