Alla inlägg den 20 juli 2009

Av Gitte - 20 juli 2009 11:49

La upp en presentationsbild. *pekar ut mot kanten*. Såhär ser jag altså ut.

En lagom tant i sin bästa ålder. *skratt*.


Jag är ju inte sådär väldigt flitig framför kameran, så bilden är snodd från Vänsterpartiet Varbergs hemsida. Hanna Larsson, som stod bakom kameran förlåter mig hoppas jag!


Vänsterpartist? Javisst! Hela jag faktiskt! Kan lika gärna stå för det en gång för alla, så är det gjort. Försöker dock att inte agitera varken irl eller här på min blogg. Men med den inställning jag har till människor, konsumtion, samhälle, natur och orättvisa, så finns det ärligt talat inget annat parti att välja på som uppfyller kraven på de ställningstaganden jag gör i min vardag. Jag valde att stå utanför partipolitiken väldigt länge, och vägrade "välja parti" eftersom inget parti motsvarar mina förväntningar tillräckligt väl. Sedan kom "good-enough-level-begreppet" in i mitt liv och min tankegång och sedan gjorde jag att val till sist. Med lätt övertalning av Kenneth Svenring som var varbergs ordförande på den tiden förstås. Tänk vilken märklig makt gamla barndoms och ungdomskamrater har över en ändå... *skrattar högt igen*. Har inte ångrat mig en minut.


Det gick till såhär, att jag hade sett en urbota korkad insändare i vår lokaltining undertecknad Hr Svenring. Och jag blev fullständigt rabiat, letade upp vederbörandes partis hemsida och där fanns hans mailadress. Skrev ett riktigt ilsket inlägg till honom som svar på insändaren; det fanns liksom inte i min tankevärld att vänsterpartiet hade kunnat uttala den detaljen som uppenbarligen var viktig för mig just då; kommer inte ihåg vad det var nu i efterhand. Och jag bokstaverade innantill och argumenterade länge och väl om varför jag hade reagerat så starkt som jag hade gjort på hans insändare. Fick ett trevligt svar tillbaka, med förklaring men också med ett tillägg "tack för att du förklarade hur du såg på det. Jag hade inte sett det ur det perspektivet". och ett "måste bara fråga; är du den Gitte, som jag kände som ung?" Jodå, karlskrället hade gått och bytt efternamn, därav visste jag det inte på förhand. Vi fortsatte vårt meningsutbyte ett tag och sedan blev ett och ett tre, Gitte organiserade sig under ett parti. Så kan det gå. Så vad ni än gör, svara aldrig på en insändare, man vet inte i förväg vad det kan tänkas föra med sig.


Och oj, jisses. På en och samma gång outade jag mig två gånger. Både med bild och partitillhörighet! Det var ju inte riktigt planerat förstås. Men okej, såhär ser den nakna sanningen ut. (Oh, nej, jag lovar, jag tänker inte komplettera med en nudistbild också; ni får mitt HEDERSORD!).

Av Gitte - 20 juli 2009 10:54

Började starkt med att sortera knappar förstås. Några timmar eller så. Tills mina ögon gick i kors. Eller sortera och sortera, sitta med ett skjutmått och mäta de olika sorterna, se efter vilka varianter som finns i "lagom" uppsättning, och som enligt min bedömning är användbar. Det är stor skilland på att köpa upp från ex en syfabrik där det är mängder av varje sort kvar, och askar från en affär där det tunnats ut på olika varianter under decenniernas gång. 


Sedan åkte vi en sväng till Långås marknad. Jag hoppas inte att söndagseftermiddagen var signifikant för gårdagen också, för det var aldeles för lite folk. Fritt och space mellan alla knallar och många hade nog redan gett upp och åkt hem för det var luckor överallt. Regnet ställde nog till det för marknadsknallarna, trist nog.


Nåja.

När vi hade klivit omkring på marknaden en stund så gick vi bort till affären. Wanja och Leo från Wanjas Vardagsrum kom till lokalen på en fika frampå kvällen och vi landade på våra rumpor och snackade bort några timmar. Alltid lika trevligt! Måste medge att det inte blev så mycket gjort denna dag. Vi är lite småmatta nu ärligt talat och det är svårt att hålla ångan uppe.


Apropå Wanjas Vardagsrum: om ni finns ni i närheten av El Stockholmos, så kan jag bara varmt rekommendera ett besök där, inte för att jag har varit där, utan för att de är så jäkla trevliga att ha att göra med. Måste själv få tummen ur och åka upp en sväng till dem för att få se deras butik IRL. De är kvar härnere en vecka till, och vi har ev planerat en loppissväng på lördag. Försöker motivera Wanja att blogga, jag kan på förhand lova att hon skulle ha mycket att tillföra oss retroiter om hon bara satte igång. (Kanske skall tillägga att Wanja har ett urval av mina tapeter i butiken om ni vill se några varianter irl).

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards