Alla inlägg den 24 juli 2009

Av Gitte - 24 juli 2009 10:47

Igår tog vi målar och tapetserarpaus. Det gör vi idag med.


Igår var inte så spännande. Papper och ett läkarbesök med en av mina söner tog hela dagen. Men jag fick hem ett traderaköp som jag är väldigt nöjd med, skall berätta lite om det framöver. Naturvänliga nya lösningar på vardagsdetaljer är något jag mer än gärna konsumerar. Återkommer till detta när jag har lite mer tid över, framåt helgen.


Idag åker vi till Helsingborg där det är festival. Dottern vill se Miss Li och sonen vill se Joddla med Siv. Vi är förvarnade att man ser Joddla med Siv på egen risk. Förstår inte varför de verkar dra till sig slagsmål på sina spelningar? En person som jag känner väldigt väl påstår att några av de bästa slagsmålen han har deltagit i har varit just på Joddla med Sivs spelningar. Förstår inte varför han tyckte att de inte var lämpliga för mindre barn. Men, nu skall inte denna slagskämpe med, så vi trotsar detta och tror att en stadsfestival går lugnt av stapeln.


Men... jag har en omväg på min skånelista. Skåne verkar vara större än man tror, så vi åker här vid middagstid så att jag hinner att tillbringa tillräcklig mycket tid på mitt extrastopp.

Jag har fått ett tips om en liten sybehörsaffär, där ägarna: två systrar har övergått pensionsålder för länge länge sedan, och det skall vara som att gå genom en tidsvall när man kommer in i deras affär. Visst låter det spännande?

Jag hoppas att jag får med mig en livshistoria eller två på vägen! Jag är såå faschinerad av vad den gamla stammens handlare har att återge!

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards