Direktlänk till inlägg 26 juli 2009

Undervägsbilder

Av Gitte - 26 juli 2009 21:37

Hade egentligen tänkt vänta med att visa bilder tills vi var klara och hade satt upp ställningar och liknande, men började känna mig lätt fjantig. Här bara skriver jag om att vi målar och målar och inte visar jag bild. Så här kommer lite undervägsbilder.

 Detta var den första fondväggen vi tapetserade. Den här tapeten ser verkligen inget ut för världen där den ligger på rulle, men uppe på väggen så gillar jag den sååå skarpt. Riktigt varm tapet; tyvärr är bilden lite för röd, så färgen framgår inte helt riktigt som den är. Bilderna är tagna i skymningsljus.

Den här mellandelen i lokalen har hög takhöjd, därför ser tapeten nästan småmönstrad ut? Men jag tycker att den gifte sig riktigt riktigt bra ihop med den turkosa listen irl. Skall försöka ta bilder i dagsljus endera dagen, så framstår det nog tydligare. Tapeten är riktigt stormönstrad.


Den här dörren finns längst in i lokalen och går mot det gamla magasinet. Lät färgen vara intakt, med patina och allt. Tänker tvätta rent den och behålla färgen, trots att det blir lite mycket mot turkosa lister och röd dörrpost. Dörrposten får nog något mönster innan den är klar. Så är tanken i varje fall.

Här skall jag ha min vikhörna samt en knappdisk. Väggen är inte riktigt klar utan det skall troligtvis lister nertill på plattorna med. Original har det bara varit list upptill, men då den var sned och lapptapetväggen har en kvarvarande blå kant, så står valet mellan att måla den vit nertill eller sätta en turkos list. Dottern röstar INTE för list, eftersom hon tycker att tapeterna ramas in för mycket och begränsas. Å andra sidan röstar JAG för list, och sorry Gums. Det är jag som återigen bestämmer trots att du inte alls är nöjd med mina val. (Hon bestred violtapeten som fondtapet ivrigt...).


Lappväggen:

Ett riktigt riktigt roligt projekt! Skulle nog kunna göra många sådana här, men tja... lite måste man hia sig och lite måste man kanske testa även annat kul. Fler projekt med tapeter på väggen finns förstås. Det skall förrästen även ett fönster på plats, eftersom tapetbitarna var våta kunde vi inte sätta på det för att ta bild.

Closeup 1:


Closeup 2:


Tja, som sagt, det är inte klart ännu, så fler bilder kommer undervägs i ett senare skede.




 
 
helena

helena

27 juli 2009 09:05

Vad fantastiskt att kunna gotta sig i så mycket fina tapeter. Lappväggen är underbar! Och visst är det skönt att vara lite maktfullkomlig och kunna ha sista ordet ibland? ;-D

http://www.retro-tokig.blogspot.com

 
Ingen bild

Erika

27 juli 2009 09:49

Vad fränt det blev med tapeterna! Jag ser framemot att komma och hälsa på någon dag så jag kan få se det på riktigt. =)

 
Elin

Elin

27 juli 2009 18:41

Hur snygg blev inte den där lappväggen?! Längtar tills vi får se bilder på när allt är klart!

http://nook.webblogg.se

 
Gitte

Gitte

27 juli 2009 19:09

=)! Tack skall ni ha! Har suttit och njutit av den idag, när jag tvättade tråkiga hyllplan. (de tog aldrig slut... kändes det som). Vi har nu målat lister som skall omgärda lappväggen och hoppas kunna smälla upp dem imorgon.

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

 
erry

erry

28 juli 2009 13:14

Hej Gitte! Din butik kommer att bli helt underbar! Älskar lappväggen, en sådan har jag drömt om att göra lääänge, men det funkar inte så bra när man bor i hyreslägenhet... Var ligger butiken? Jag måste ju komma och besöka den när den är klar! Jag bor i Helsingborg och jag ser att du var här i helgen, så det kan ju inte vara alltför långt borta!

Ha det bra!

http://gallerry.blogg.se

 
Gitte

Gitte

28 juli 2009 13:20

Du är så varmt välkommen om du kör några centimeter uppåt landet (på enkarta förstås); jag finns i mellersta halland, mellan falkenberg och varberg. Springer du förbi innan jag får öppnat så är du varmt välkommen in att tjenixa ändå; maila mig på bortbytingen@telia.com

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

 
Gitte

Gitte

28 juli 2009 13:22

apropå att bo i hyreslägenhet. Kom att tänka på, jag har gjort lappväggen på plattor som satt på väggen från början. Det borde gå att göra lappväggar på stora plattor som man skruvar upp, och det blir inte så svårt att återställa efter sig när man flyttar.

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

 
Lycke

Lycke

28 juli 2009 16:21

OJJJS!!!! Vad himelens kul att se.trots att du säger det inte är färdigt, men det är verkligen JÄTTEKUL att se påvägen-bilder!!!

Blev verkligen snygg väl uppe på vägg som du säger...och Hildesian också, för det är väl den...och lappväggen...mmm...vill också göra en..nuuu, på en gång direkt!!!
Är i Jönköping o har idkat stadsträdgårdsbesök..trrööött...!

Tack för goa kommentarerna, och jag har nu kikat på vilka tapeter som intresserar förutom en rulle till av den blålila-blommiga, för den vill jag ha, så det kan bli en mindre vägg..om du inte ändrat dig nu, hihi, lät lite tveksamt på din kommentar...ja, visst får man upp ögonen för grejer när man ser hos andra...

På bild nr två av lappväggen finns två tapeter jag undrar om det finns nån bit över av...det är nr två, sett från längst upp till vänster, och nr två sett nedifrån höger...finns det bitar kvar av dessa vill jag köpa..meeep!
Skriver resten på din mail nu!!!

Resekramar Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
Gitte

Gitte

28 juli 2009 18:25

Jag är trögare än trögast, för vilken variant du menar förstår jag verkligen inte.... silly me.
Det finns kvar av den blålila blommiga, inga tveksamheter här inte!

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

28 juli 2009 22:12

Ååååå så fint det blir!!!!!!! Gud vad roligt att få greja sådär. Blir sååå nervös att "min" tapet ska ta slut, men jag får ta det isåfall. För jag måste invänta både beslutsamhet (var jag ska ha den) och framför allt ekonomi! Så jag chansar att ingen annan fastnat för "min".
Jag har raderat den där kommentaren förresten. Vet inte hur du lyckades med det du gjorde...hihihi!!! :D

 
Gitte

Gitte

29 juli 2009 11:12

*skratt* Persil... tja, hur jag lyckades. Ingen konst alls, det är bara att sätta sig ner och skriva och ha autopiloten på, då kan vad som helst hända. *fniss*. (Hm, jag lyckades lägga ett av mina lösenord istället för url när jag kommenterade hos Persiljekvist.... saao domt!).

http://www.bortbytingen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards