Alla inlägg den 3 september 2009

Av Gitte - 3 september 2009 14:03

Den här veckan har gett upphov till stressymtom, helt klart. Jag sliter mig själv mellan det jag vill; och det jag måste; och det andra vill; och det andra tycker att jag måste. Inte helt lätt alla gånger, speciellt inte när man känner att man vill klara allt med bravur? Vi har ju som jag har klagat över tidigare, inte mer än en bil sedan i våras, och under sommarlovet har det fungerat finemang att planera in allt efter hur bilen är på hemmaplan -dvs, inte står utanför sambons arbetsplats ett gäng mil hemifrån- men nu när skolan har börjat. Vojne. Det är nu alla tandläkartider dyker upp, alla intyg som måste fås fram och sedan måste skickas till olika ställen, barnen behöver skjuts, lärare envisas med läxor och föräldrarmöten (jag avskyr föräldrarmöten innerligt!) och allt det där. Längtar redan till nästa sommarlov kan jag säga... Inatt gav det dock en fullständigt löjlig efterverkning: jag låg halva natten, helt feberfri, och undrade om jag inte var på väg att bli lite sjuk och om jag inte hade fläskviruset i alla fall; "Tänk om jag är död imorgon när jag vaknar?" Hm, tror visst att medias nyhetsrapportering har gett upphov till lite överdriven oro... och så även hos mig. Jag tycker att det är görläskigt! (Inte läsco-läsk-igt, utan obehagligt denna gång).


Sen vet jag ärligt talat inte om det kan vara så att jag verkligen har PMS. Misstanken slog mig förra månaden, måste ju kolla efter i min blogg när det kan ha varit, för om så är, så är det nog det jag har idag. Dvs, att det inte är en oförklarlig dipp, eller att jag landat i realiteten och insett att jag är kass, störd och misslyckad. Det är nämligen idag jag tittar på tapeter och undrar varför jag gör det här, och hur jag verkligen kan inbilla mig att någon endaste levande varelse överhuvudtaget tycker om min gamla skit och varför jag inte går och sinnesundersöker mig istället och ber att få normal-medicin så jag blir som alla andra som faktiskt går iväg till ett riktigt JOBB varje dag och får lite struktur på sin tillvaro. Blääää!


Började i alla fall -trots idogt inre motstånd- att riva lite i de nyinkomna varianterna igen, ett par exempel visar jag här. Den gula överst är jag själv riktigt förtjust i. Den nedre är förvisso söt, men jag är ingen rosa person, tror jag? Och som vanligt är jag precis värdelös på att hantera en kamera, så bilderna gör inte färgerna rättvisa. Som sagt, den översta är riktigt snygg! Fast att den gillas av en puckad typ som inte klarar någonting (=MIG!).

Ps. Nu räknade jag efter. Det var 24 dagar sedan jag var sämst i heela världen sist.... Får se när jag är det nästa gång igen? Kan det finnas ett (tapet-)mönster?

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards