Direktlänk till inlägg 13 september 2009

Persilja; som du STÄLLER TILL!

Av Gitte - 13 september 2009 20:14

Måste börja med att berätta att jag läste inlägget från Persil gång på gång igår.


De lyckades altså med att göra en rumsrockad på några timmar. Förvånad Och här satt jag och tittade runt omkring mig och tänkte att :näää, såhär kan jag bara inte hålla på. Allt låg huller om buller, flera kartonger stod vid väggen bredvid vår teve sedan mer än ett halvår tillbaka ouppackade sedan vi flyttade hit. Jag visste så väl vad som var i dem och därför stod de där de stod för att 1. Innehållet var helt oinspirerande och tråkigt och 2. jag visste inte vad jag skulle göra av det och 3, jag visste att när jag börjar sortera så är det många timmars jobb. Sånt kan få mig att låta bli att göra saker i månadervis, som snart blir till år och sedan hamnar ouppackat i något utrymme där det inte upptäcks innan vi skall flytta nästa gång. Den sista insikten var ju skälet till att de inte stuvades undan och dessutom hade vi nog fått leta på efter vårt NES , alla spel till det, kontroller, förlängningsladdar, konstiga kontakter, sladdar utan kontakter, spikar, skruvar, proppar, batterier -funktionella, batterier -använda, pappershögar, trista kramdjur som sonen växt ifrån, halva lego-bilar, cd-skivor, spel-cd-skivor, filmer och you name it. Sånt som man samlar på sig under årens gång men som man ändå tittar på och säger "kan vara bra att ha"! Men som sedan troligtvis inte kommer till användning igen förräns man slängt det för då behöver man det nästa vecka. Förstår ni vidden av oengagemanget vi alla upplevde, som till och med gjorde det mer uthärdligt att titta på kartongerna dag efter dag, vecka efter vecka, månad efter månad?


För att verkligen ge kaoset expertgrad, så gav vi bort vår antika soffa för någon månad sedan till en person som absolut har kapaciteten att klä om den och göra den så underskön som den förtjänar och som verkligen kommer att få eventet gjort. Den personen ramlade in med ett släp på gården som en skänk från ovan och befriade oss från tingesten som var för vacker för att slänga men för sliten för att ha framme. Vid det tillfället så fick jag en flärp på att dotterns som tillfälligt delar rum med lill-sonen tills hennes rum är riktigt klart och som envisas med att släpa runt och drälla med sin locktång, plattång, papiljotter (jadå, ärligt stulna från sin mormor, gamla sorten, bästa 60-tal med piggar som sticks igenom) sminkattiraljer, kläder som är för små, kläder som är för stora, kläder som är nytvättade, kläder som borde ligga i tvättrummet, kläder som har fel färg, kläder som har fel form och massor av olika diverse skäl till att de ligger just där och inte i garderoben där de borde vara. Upptill det massor av läxböcker, halvskrivna skoluppgifter, inlämnade och tillbakafådda skoluppgifter, färdiga ej inlämnade skoluppgifter och tja. Jag kanske skall säga att det är MIG hon brås på, jag är precis likadan. Men det funkar när man har eget rum och inte när man har en stackars ORDNINGSSAM 7-årig lillebror (som förövrigt brås på sin far) att dela rum med. (Hon vägrar för övrigt att dela med sin nästa bror för att han inte håller ordning...). Så istället för att ta hem den tilltänkta soffan som vi SKALL ha hem, så bar vi ut hennes säng framför teven, tills vidare. Och där har den då stått en månad nu, för så fort vi ställde den så glömde vi att tills vidare innefattar att man helst skall bli klar så fort som möjligt?


Yes, welcome to the chaos family, thats us!


Så idag har jag härjat runt hela familjen och på några timmar lyckades vi göra underverk. Inte så stort som Persiljas, men i alla fall!

*lillebrors rum är färdigstädat, och allt sorterat och ligger på rätt plats

*ALLA kartonger är färdigsorterade i detalj, och vi har skapat RÄTTA platser för varenda pinal

*JAG har en hög med kartonger framför ytterdörren som skall packas in i bilen och rattas iväg till min lokal. Det finns inte ett endaste gott skäl till att pinalerna har hamnat här hemma nämligen...


I den delen av storarummet har vi något enstaka småutrymme som är överbelamrat med icke adekvata tingester, men dem kommer vi att fortsätta attackera under kvällen så fort vi har fått in dotterns säng igen till lillebror för nu kör vi ut mellansonens säng och gör samma process i hans rum, och sen skall han få in en nyinförkaffad loftsäng. Riktigt så långt kommer vi dock inte ikväll.


Och när hans rum är klart, så skall vi hämta en soffa och sen skall jag meddela sambon att det nog tusan blir en omtapetsering av den gröna fondväggen inom snarast.


Men se där Persil vad ett inlägg kan ställa till! Jag kan meddela att min stackars pinade tålamodspressade pedantiska sambo inte klagar ett dugg! Kyss



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards