Direktlänk till inlägg 23 september 2009

Det var denna dagen...

Av Gitte - 23 september 2009 21:15

gröngulblom  

som gick till ända! Och det snabbt måste jag säga. Tyckte precis jag gick upp men en snabb blick på klockan avslöjar att det är drygt 15 timmar sedan, så det är nog inte undra på att jag känner mig halvmör? Men ett par timmar håller jag nog. Glad


Vad har jag lärt mig idag? Faktiskt en hel del. Jag har altså erfarit hur man INTE gör när man kommer för sent, och det var fruktansvärt irriterande. Har man fått 30 minuter på sig att göra en framställan med det man vill förmedla så är det en fördel att vara i tid. Men jag som ständigt själv hänger på minuterna kan absolut mer än förlåta det; men baske mig, när man kommer för sent, så kliver man inte in i ett rum med ett trettiotal personer, skriker hej till alla; trots att det är uppenbart att någon annan håller en information för alla närvarande i rummet, trots att den egna halvtimman har börjat, klär av sig ytterkläderna högljutt, högt pratande med någon annan samtidigt som gruppen fortfarande försöker att lyssna färdigt på den som talar för tillfället - oerhört nonchalant, faktiskt så nonchalant att jag lyckades bli smått irriterad, trots att jag sällan blir detta pg yvig personlighet. Men bristande ödmjukhet för andra är oerhört avtändande i min värld. Nåja, det var ändå givande att studera. Men jag är oerhört tacksam över att jag fick lära mig (av Herta Berggren, för länge sedan, i ett gammalt liv), att man inte stjäl scenen när någon annan har den. Det är en erfarenhet som kan tillämpas på många ställen i tillvaron.


Nåja, på tal om bristande ödmjukhet så har jag blivit lite provocerad att tänka utanför mina egna ramar, och blivit itutad att jag måste tala om att jag finns. Så det har jag lagt några timmar på igår och idag. Har fått ett par otroligt trevliga mail måste jag säga, och det känns ju bra, även om min pms förstås gör det lite motigare än det hade gjort annars. Så det är kanske fel datum på månaden, men det får jag försöka överse med vetskapen att det snart är över för den här gången.


Och så är det höst. På riktigt.

Och det innebär att det snart är vår och sommar igen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards