Direktlänk till inlägg 25 september 2009

Är det märkligt att jag inte vill diskutera underkläder med främlingar?

Av Gitte - 25 september 2009 12:09

Kom nyss hem från tandläkaren igen, putsning och polering stod på agendan. Och tro på fasen, lyckades hon inte pilla bort en lagning så nu måste jag dit på tisdag och få den omgärdad och bli ÄNNU fattigare än jag redan är? Visst, det är säkert så att den lossade för att den inte var okej, men just nu är den en föga tröst, jag VET att det hade kunna bli värre hål bakom lagningen och att jag skall vara jättelycklig. Men sorry, just nu värmer det inte sådär jättemycket. Och i det här humöret kom jag då hem efter att ha hämtat sonen på skolan.


Då ringer telefonen.

-Hej, säger en klämkäck flickröst.

-Jag söker Gitte, har jag sån tur att det är du?

-Hm, kanske det, säger jag lite skeptiskt, och anar att det är en stackars telefonförsäljare förstås.

-Har du tid en stund?

-Det beror på vad du vill, svarar jag.

-Kan du tänka dig att svara på ett par frågor ang vilka underkläder du föredrar och vilka krav du ställer när det gäller modell och kvalitet?

-Nej.

Nu blir det tyst en stund i luren men jag väntar förstås.

-Varför det?

-Men det begriper du väl att man inte diskuterar underkläder med främlingar per telefon hur som helst? Svarar jag.

-Nehej.... verkar som om hon får samla sig lite och sen kommer den väntade frågan om hon får skicka mig några prover, och jag bara vill uppge min storlek, men se, några underklädesstorlekar fick hon inte av mig, så jag avslutade med att avböja vänligt och bestämt och tacka för samtalet, och några underkläder ville jag förstås inte ha av henne heller.


Men hallå, alla ni underklädesföretag som sysselsätter anställda med att ringa runt till främlignar och diskutera underkläder, vet ni inte att sådana diskussioner är förbehållet partner eller MÖJLIGTVIS de närmaste väninnorna???

underbarälskadavallatapet  

Jag hoppas att jag snart fått ordning på min dator igen så jag kan få upp lite nya bilder, tills dess får ni hålla tillgodo med repriser från våren och sommaren.


 
 
Sanna

Sanna

25 september 2009 12:28

Nej du tack, jag skulle då inte heller vilja diskutera underkläder med en främling sådär..fast då är jag ju allergisk mot telefonförsäljare i största allmänhet så det gör väl sitt till det med.. =)
Ha en bra helg gumman!
Kraaaaam
Sanna

http://krimskramsan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards