Direktlänk till inlägg 27 september 2009

Vad tror du om den här tapeten?

Av Gitte - 27 september 2009 11:56

Sa jag och sträckte fram den här framför sambon:

  

-Den é la söt?

-Nja, det vet jag inte.


Sambon såg mäkta skeptisk ut. Jag hade just visat honom en bild från Helenas blogg (retro-tokig) från deras sovrum, en tanke som faktiskt attraherade mig efter att ha tänkt hel fondvägg bakom sängen tidigare.

-Ja, vi kan göra så om du vill, säger han.

-Men vad tycker du?

-Jag tycker ingenting, säger han. Jag har blivit ALLERGISK mot tapeter.

-?????


Där ser ni vad jag ställer till i min omgivning.Tapettanten numero uno, immuniserar alla hon kommer i närheten utav, eftersom hon inte kan prata om annat.

Jag har insett att jag kommer att sluta cyklande runt med tapetpåsar på styret och att jag kommer att natta alla mina rullar varje kväll, väl förvissad om att de har optimal omgivning för att inte åldras, och jag kommer att bevaka mina skatter med mitt liv. När jag blir riktigt förvirrad kommer jag att gå runt och rabbla produktions och variant-nummer, Duro 295, Alcro 8645, Accord 1518, Macgregor 2895 (eller vad de nu heter; jag hittade på nummerna där jag sitter) etc, etc, etc och gå in i mina egna tapetdimmor tills någon inser mitt bästa och låser om mig för gott.


Ett scenario så gott som något. Bara jag får mina tapeter med mig! =)!



 
 
Boktokig

Boktokig

27 september 2009 12:13

Allergisk mot tapeter... hahaha...
Tapeten var jättefin! Vilken färg har ni på andra möbler i sovrummet?

http://boktokig.blogspot.com

 
Gitte

Gitte

27 september 2009 12:27

Vi har vitlaserad säng med svarta smidesdetaljer, vitlaseras ivar-bokhylla som täcker den bortre väggen och så är tanken att tapetsera lite vägghängda bokhyllor med samma tapet som fondväggen. Väggarna i övrigt är vita, vi har lite kopparrör samt svarta rör som ligger utanpå väggarna (det är ett källarrum vi har sovrummet i) gråmelerat stenkakel på golven, lite svårt att beskriva men när tapetseringen är gjord visar jag bild!

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Gitte

Gitte

27 september 2009 12:27

Glömde lägga till att vi har vita/antikvita sängskåp, i gammaldags utförande.

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Persil,ja

27 september 2009 13:52

Värre ålderdom och dimma kan jag tänka mig. Eller rättare sagt bättre dimma kan jag inte tänka mig!

 
Gitte

Gitte

27 september 2009 13:57

Persil, med lite tur kan vi dela dimma? *asg*

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Helena

Helena

27 september 2009 17:06

Hihi.... Roligt att du gillade min lösning. Min bättre hälft klagar över att han drabbas av hjärtklappning så fort jag råkar yttra frasen "jag har fått en idé". Men han har sagt att han hädanefter inte tänker lägga sig i mina färgval... Han brukar ALLTID vara skeptisk för att sedan oftast tycka att det blev bra när det blev klart. Tänkte på er och lillsonen igår. Skumt att febern blev så tokhög och sedan att han är feberfri idag. Herregud -JAG var nervös efter vår lilla fb-konversation!!!!! Tänkte att det nog var den omtalade flunsan som drabbat din kille.... Gott att han är bättre idag.

http://www.retro.tokig.blogspot.com

 
Ingen bild

Tinan

27 september 2009 17:58

haha, ja men bara du är lycklig så :) låter det fint

 
Gitte

Gitte

27 september 2009 18:04

Tinan; den dagen man glider in i glömskan är man nog nöjd med det lilla, dvs, om den dagen kommer!

Helena, hjärtligt tack för ditt stöd igår, det gjorde stor nytta. Idag har han varit lite halvhängig men inte alls så illa däran som igår. Han har frågat efter godis och tyckt att han är för sjuk för att hjälpa till med storstädning och sortering, så jag antar att han är frisk ;).

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
jessica

jessica

27 september 2009 18:14

kikar in, såg din adress på FL

http://metrobloggen.se/fitmom

 
Gitte

Gitte

27 september 2009 18:35

Vart välkommen, Jessica!

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards