Direktlänk till inlägg 8 oktober 2009
Tja, som jag skrev har jag katalogiserat papper och hur mycket merjobb blev inte det då?
När någon tidigare frågade efter ett papper kunde jag peka med hela handen:
-"Ligger i högen till höger om datorn, eller i högen ovanpå skrivaren, eller i högen under högen som ligger under tapetboken".
Det var enkelt.
Den som ville ha ett dokument kunde hitta det SJÄLV!
NU? Hur blev det?
Jag har haft fram pärmar tre eller fyra gånger idag.
Eftersom BARA jag vet under vilken flik det ligger, jag är livrädd för att någon skall ändra ordningen i min bokhylla, för att ingen skall få hybris av att leta reda på vilken pärm vilket arkiv ligger i som innehåller rätt flik, så måste jag dra fram RÄTT pärm, och visa pappret, låta det ligga så länge det andvänds och sen måste JAG ställa pärmen på rätt ställe igen så min nyvunna ordning inte ruckas.
Gah! Det var enklare att säga "lägg nu tillbaka papperna i samma hög på samma ställe igen".
Så du som har tänkt skapa ordning. Gör det inte. Det är bara merjobb för DIG!
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | ||||||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | |||
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | |||
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | |||
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
||||
|