Direktlänk till inlägg 10 oktober 2009

Vuxna fattar ingenting!

Av Gitte - 10 oktober 2009 10:37

Jag var dagboksskrivare under hela min tonårstid och även före det. Meningen ovan är mitt gamla mantra som jag har våndats över igen och igen och gång på gång och ibland när jag tar fram mina gamla dagböcker, som jag har kvar, så inser jag att det faktiskt är precis likadant idag och att jag inte är särskilt mycket annorlunda i det avseendet när det kommer till det ämnet. Vi säger att vi lyssnar på ungdomar och att vi vill veta vad de tycker, men när de beskriver sin värld så översätter vi den ändå till vår egen uppfättning. Är det inte korkat egentligen så säg?


Det här kom att bli ett ämne för mig och Mikael Hallberg igår. Mikael är Ledamot i kommunfullmäktige i Falkenberg för mitt parti.

Nu är det på sin plats att jag viker ut; det här är inte en politisk blogg. Men jag är en politisk person, så att jag ständigt kommer in på politik är ounvikligt, då allt enligt mitt menande är politik. Även det faktum att vuxna inte tar in ungas verklighet i sin politik, och låter dem föra sin talan. Tror fasen att ungar inte behöver/vill/orkar engagera sig idag, det är ju ändå ingen som lyssnar? Än en gång. Vuxna inte bara fattar nada, de är dessutom idioter, i det här avseendet om du frågar mig. Det finns idag två skitduktiga partier på det här och det är piratpartiet och sverigedemokraterna, och det står vi och ser på? Vi skänker bort alla arga ungdomar som har tröttnat på hur tillvaron ser ut idag, men vem tar hand om alla världsförbättrande positiva och kreativa krafter? Inte många om du frågar mig.


Så ur vår dialog om normalitet -Mikael, jag dömer dig till icke-normalitet, så andas ut! *asg*- (och det gäller flera av er andra med som deltog i dialogerna igår, tack för goa skratt! Man kan aldrig skratta för mycket!! När tillvaron suger bryter skratt eländet på ett väldigt effektivt sätt!).


Kontentan blev att mitt huvud är fullt, och vi har slängt ur oss ett par tankar och jag går runt och funderar över hur man lägger upp saker och ting praktiskt. Jag kan inte hjälpa det. Det är mycket mycket roligare än att diska!

Jag har kollat av tanken med min dotter, och hon köpte den. Eftersom hon faktiskt är en ganska sund tänkande individ, så känns det ändå inte som om våra tankar är helt idiotiska. Trots att vi är vuxna!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards