Direktlänk till inlägg 17 oktober 2009

En lång dag i rörans tecken, där jag överraskades stort!

Av Gitte - 17 oktober 2009 21:50

Jag stod bak och sorterade tapeter, förstås när jag hörde min sambos röst med lite frågande tonfall:

-Hej... sa han lite dröjande.

-Ni behövde hjälp här har vi hört?

-Jaha det gör vi ju, sa han och lät fortfarande lika frågande som tidigare. Där blev min nyfikenhet förstås övermäktig så jag släpper mina telningar (tapeterna) och kikar fram och där står....

-"Oj? Men? Va? HEJ! VAAD KUL ATT SE ER! Men???"

Ett par av mina tidigare kunder står helt plötsligt som fallna som manna från skyarna, i lokalen och... nämen, oj? Jag kliade mig i skallen måste jag medge.

-"Du behöver hjälp", konstaterar Bea och Sylvia.

-"Ja, men oj, javisst, men....HUR visste ni det?"

-"Det har vi sett tidigare i din blogg, och så läste vi det på facebook idag?"

Med tanke på att jag inte ens tittat in på facebook idag, och än mindre visste att de fanns där så var ju inte överraskningen mindre. Jag hade visst fått meddelande om att jag skulle säga till tidigare, och att de mer än gärna ville hjälpa till att packa upp, men jag hade ju inte sagt till liksom... *silly me!*


Nu hade vi ju inte hämtat barnsecondhandprylarna ännu, utan sambon var precis på väg att flyga iväg för att hämta första lasset när de dök upp, men alla ställningar skulle ner och ett par timmar senare ganska lagom till att sambon kom så var alla ställningar på plats, ihopmonterade och redo att anfallas av berg av kläder.


Stort stort tack till er, Agnes inte att förglömma! Jag blev såå glad för att se er, inte minst för att liksom få märka att någon minns min affär och faktiskt verkar glada för att jag är på väg att öppna igen. Det värmer oerhört mycket. Det är absolut mycket motiverande för jag skall medge att jag är ÄNNU mer nervös för att öppna den här gången än jag var sist. Kanske för att jag idag har lite mer koll på vad det innebär än förra gången (nästan exakt tre år sedan) då jag liksom mest gick på ånga och okunskap om vad det egentligen innebär. Det är ABSOLUT mer nervöst den här gången....


Se vilken fin blomma jag fick!

  

Kortet var såå fint, läkarbostaden i tvååker, och vad kan det vara, jag gissar starkt att det är från femtiotalet.

  

Med en sådan början på en lång dag kan den inte bli annat än bra, och det blev den. Nu skall jag bjuda på röriga bilder igen, såhär ser det ut ungefär just nu:

  

Bakändan av lådberget som står i bakre delen av lokalen, trängs med de sista rullarna tapeter som är packade för omflyttning.

  

Lite dov bild, men väggen med den småblommiga tapeten har fått ställningar och kommer snart att vara proppad med ytterkläder.

  

Den vita kortväggen har också fått ställningar, där kommer storlekarna ca 104 och upp att trängas.

  

Den delen av väggen som kommer att ha storlek 50-98 har fått ställningar, min kassadisk har kommit fram från magasinet och ni ser ju att mina klädberg växer fram...

  

Vi går igenom plagg för plagg och sen skall det i sista ändan göras ett urval av det som skall fram. Tror att jag har kläder som med enkelthet skulle kunna fylla fyra affärer av den här storleken ärligt talat.


Efter ett gäng timmars sorterande, så blev det segt. Även om vi roade oss villt mellan varven och dottern och Svägerskan hade modeuppvisning för oss. Hm, Sonja. Jag hoppas att jag får bilderna på er, jag hade gärna visat upp dem i bloggen! Cool

Men sista timman vet jag ärligt talat inte alls vad vi har sorterat bort för kläder, om de var något att ha eller ej, eller vad vi har sparat. Något säger mig att vi kan ha blandat ihop kåddarna med morötterna allt in emellan? Men vad fasen. Det är en dag imorgon med!

Men!

Bea, Sylvia, Agnes, Sonja, Martina, Nadja, Mamma och förstås sambo och alla små lekande barn:

Stort tack för att ni gjorde den här dagen helt underbar. Det var LÄNGE sedan jag hade så roligt ärligt talat, och just nu ser jag oerhört mycket fram emot att bli klar och att komma igång igen. Men det hade inte varit möjligt utan er!


Ps. Om jag har fler bekanta från tiden på bortbytingen i tvååker, så vill jag härmed meddela att ni har KOMMENTARSPLIKT så att jag vet vilka jag hittar här utav er! Annars kan jag ju inte vinka högt, eller hur? Skrattande







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards