Direktlänk till inlägg 23 oktober 2009

Heelt barnlediga...

Av Gitte - 23 oktober 2009 16:03

Yippie! Nu kan vi packa upp MASSOR av kartonger, hela natten som vi så känner för det.


För vad trodde ni annars att vi skulle ägna en barnfri kväll åt? Tungan ute

 
 
Sök och du skall finna

Sök och du skall finna

23 oktober 2009 20:00

Hallå där!

Va kul att du hittade till min blogg och till inlägget om makens retrorum. Visst är det jättetufft.
Det trodde jag aldrig att jag skulle säga om ett rum i 70-talsstil i de hemska färgerna orange och brunt.
Men nu med 30-35 års perspektiv på dåtidens färger så börjar jag tycka det är riktigt tufft igen. "Man är ju inte sämre än man kan ändra sig".

Tack för titt-in och kommentar! Ha det gott!

http://2bloggen.blogspot.com

 
Ingen bild

Gitte

23 oktober 2009 23:22

=)! Jag gör ju inte annat än googlar på retro mellan varven. Älskar ju allt vad ögongodis heter! Jag tycker att hans rum är döläckert, så tipsa honom om www.retroforum.se om han inte hittat dit ännu!

 
Helena

Helena

24 oktober 2009 08:19

Haha... Vi hade gjort likadant... Och trivts med att få greja ifred. Och att få samtala i fred under tiden inte minst! Det är bara att konstatera att definitionen på vad som känns romantiskt ändrar sig ju äldre man blir!
Hoppas att ni hade en riktigt trevlig barnfri tid tillsammans!
Kram Helena

http://www.svenserud.blogspot.com

 
Ingen bild

Gitte

24 oktober 2009 11:36

=)! Vi hade absolut trevligt! =)! Nu är de allra allra flesta begagnade barnkläderna genomgångna, så nu är det "bara" alla grunkor, grejjer, mojänger, duttar och leksaker samt nya kläder kvar *pust*. När det är klart går vi på de gamla lagerna i magasinet.... det tar aldrig slut känns det som! Men vi ser ändå att det tunnar på det. När alla kartonger vi tog hem sist är färdiga kommer en undervägsbild till. Känns som om vi bestigit kebnekajse eller något.

Jag gillar romantik på film, men är ingen jätteromantisk person själv, så jag kan inte riktigt relatera till ett romantiskt behov måste jag säga. Jag gillar den där vardagsilningen bättre ;"...så jäddrans bra han är och han är BARA min, vilken tur jag har..." än att liksom ställa till massa levande ljus och unna varandra -kanske konstlad- tid. Vi har ju ändå tid ihop varje dag, och bara den i sig ger precis det jag behöver! Jag har svårt att få mig själv till att boka in tid för kärlek i almenackan, det får bli väl som det är!

 
skogsnuvan

skogsnuvan

24 oktober 2009 12:10

Ja jag kan då tänka på en massa andra saker man kunde göra istället för att plocka ur kartonger hi hi

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gitte

24 oktober 2009 12:17

Nu undrar jag vad Skogsnuvan tänker på... *glorian på sned/skratt*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards