Direktlänk till inlägg 28 oktober 2009

Tack Malin/ Montebellos möbler!

Av Gitte - 28 oktober 2009 07:29

För ett litet tag sedan när jag satt och ägnade mig åt självömkan i min blogg fick jag någon dag senare en kommentar som jag väldigt väl behövde av Malin som har Montebellos möbler. Du identifierade en sak som jag INTE hade gjort i din kommentar:

"Men inte ska du väl ge upp inte!!!!
Vilka urhäftiga tapeter, toppenidé.
Vad tror du om en enklare nätbutik?? Lägg upp den på en blogg som jag gjort med mina möbler. Bara som en början alltså. Eller har jag missförstått? Hittar ingen direkt klar samlingsplats för dina saker på nätet - det är väl korrekt va
?"


Helt korrekt iaktagelse! Jag har ingen samlingsplats för mina saker på nätet. Tidigare körde jag som en iller på tradera, men jag gick in i traderaväggen i vintras och sedan dess har det blivit väldigt små spridda skurar. Känns lite som att jag har gett tradera det jag kan, mest för att jag känner en personlig begränsning. Där behöver jag ju lägga hundratals auktioner för att få ut lite av det jag har och då ligger de några dagar till två veckor och sen får man köra upp igen. Och samtidigt har jag pärm efter pärm efter pärm med gamla plocklistor och se här vilken fin hälsning jag fick senast av en gammal traderakund som hade vinnande bud sist: 

"Roligt att du kommit igång igen, saknade din sida."

Tack! Jag blev verkligen rörd och jätteglad! Jag vill ju verkligen ut och köra på tradera igen, men hela konceptet känns för motigt och tidskrävande och jag har så mycket annat omkring mig just nu så jag hinner inte riktigt att fylla powerlistern varje vecka, eftersom det tar en dag eller två varje gång, minst!


Bloppis-möjligheten har ju uppstått här, men ne. Jag tänker inte hoppa på det tåget riktigt, tror jag. Jag vill helt enkelt inte lusa ner den här sidan med den kommersialismen som jag måste för att överleva. Det här är min oas. Mitt andningshål, där jag sitter och njuter av prylarna eller viker ut alla märkliga tankar jag springer runt med och där jag vissa perioder till och med kan sitta och känna mig som om jag vore nästan "good-enough" eller där jag i efterhand kan gå in och se mina olika processer - att resa sig igen efter att ha varit in i väggen är en resa för sig- och där jag kan se att när jag har utvecklat mina tankar så är jag nog inte helt tokig i alla fall... åtminstone inte fullt så tokig som jag känner mig och det händer ju också att jag får lite härligt mothugg eller medhåll, vilket ger mig beviset att "de flesta" liksom inte bara går på och går på utan reflektion; och det utbytet behöver jag verkligen.


Så därför känner jag absolut att jag faktiskt skall vaska fram alla spetsar och bårder, vykort och stålspetsar, nylonstrumpor och benvärmare, skor och stövlar, brodyrappplikationer och spetskragar, damslipsar och handskar och faktiskt göra mig en liten pryl-blogg där jag samlar BARA mina grunkor, i den takten som jag vaskar fram dem.


Så återigen TACK Malin! Även om det tog lite tid för min femöring att trilla ner, så inser jag hur bra ditt tips är när jag har sugit lite på karamellen! Jag sätter nog genast igång med att strukturera upp en sida, sen skall jag bara ha med mig en dator med mobilt bredband till affären och sen får det bli en omgång inne i Bortbytingens Magasin, medan sambon tapetserar mitt skåp så jag har någonstans att förvara alla grejjer! =)! Det blir en god dag idag, PMS eller ej. (Det var väl ingen som trodde på gårdagens inlägg att man bara kunde skita i det... gaaah. Om ni bara visste vilken natt av självförebråelse och personlig destruktion jag har haft...Kan säga att min senaste lästa bok som jag skall presentera endera dagen, absolut läsvärd, inte gjorde livet enklare när jag hamnade i en svårläst situation, dvs en mänsklig sådan, vilken faktiskt bidrog till att jag vaknade halv fem i morse och inte kunde somna om. Om några timmar kommer jag att vara dödstrött tror jag...Min kontenta är att om man hamnar i en situation som väcker en känsla så behöver den känslan inte vara sann, eller hur? *säg inget annat för då får jag hybris, vill inte alls tro på intuitionen just nu! Föredrar att tro på att pms och psykologins grundteser om gamla skador och misstänksamhet och att mitt konspirationstänkande spelar mig ett spratt; skulle det visa sig att jag är en stor idiot så lär jag väl få reda på det snart*) 

 
 
Ingen bild

Iris

28 oktober 2009 08:55

Den sidan vill jag gärna besöka, så jag hoppas den blir av! Tycker det låter som en toppenidé och väl passande det sortiment med fina och intressanta grejer du tycks ha!

 
Ingen bild

Gitte

28 oktober 2009 09:02

=)! Åh, tack så hjärtligt! Är riktigt laddad ärligt talat! Det här skall bli riktigt riktigt roligt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards