Direktlänk till inlägg 3 november 2009

Hylla 3 tapetserad

Av Gitte - 3 november 2009 07:50

Tog fram sista hyllan.

  

Hyllplanen på den röda fick sig en omgång färg. Borde vara torr ikväll så att den kan sättas samman? Tredje hyllan som skulle få en omgång tapet visade sig sakna en hyllplupp, säkert tappad någonstans, den får vi klura till med ett annat alternativ. Men sen var den vältejpad på de mest märkliga ställen. Det tog en timma att få bort alla tejpräster innan jag kunde sätta sandpappret på ytorna.


Kvällen gick dock, och medan sambon lagade mat sandpapprade jag och när jag då tyckte att jag var redo för drabbning, hade skurit och klippt ut alla bitar, så var det dags för dokusåpan om ullared, första avsnittet.


Min kära livskamrat tittar inte mycket på teve, och ABSOLUUUT inte dokusåpor, men den här kunde sju hästar inte hålla honom ifrån. Inte heller mitt projekt tyvärr. Han har jobbat där tidigare och var ju tvungen att se om några av hans gamla arbetskamrater var med. Och det var de förstås. Jag gick mellan gekåssåpan och mina hyllor, ville ju gärna se lite också. Pantertanterna kunde jag ju bara inte låta bli att älska. Har jag sagt att jag är oerhört fashinerad av tanter? =)! (tror jag har tjatat om det).


Vad jag då inte förstår, som har gekås på en armslängds avstånd, är hur man kan få för sig att spara för ohejdat shoppande under ett par veckors tid under sin semester? Visserligen.

Att åka till gekås och köpa sitt årsförbruk av förbrukningsvaror och sånt man behöver är väldigt klokt tror jag. Men för sådana mängder pengar frossa i sådana mängder prylar? Även sånt som man inte sedan använder när man kommer hem? Slöseri av tid. Både shoppingtid och arbetstid. Onödiga pengar är arbetskraft och TID längd i sjön!


Om man köper allt man inte behöver så blir det varken mer förnuftigt eller billigare att åka hit, och tänk så roligt man kunde haft för de pengarna på Gran Canaria, eller i Lysekil, eller på Gotland eller någon annanstans långt bort ifrån köpstinna adrenalinhaltiga folkmassor istället... Nåja. Vi blir alla lyckliga på olika sätt. Men jag kan inte låta bli att befästa min inställning om att Gekås också är roten till mycket ont. Köpmissbrukarnas paradis, och inte är det särskilt miljösnällt att shoppa runt som en ... -tar sats och försöker hitta ett synonymt ord för det jag tänker då det ter sig illa i skriven text- tok? Jag är helt säker på att framtidens historieböcker kommer att beskriva våra vallfärder mot våra shoppingmeckor, för inte är det någon annan skillnad än ändamålet på vallfärdsmassorna som kommer hit.


Nåja. Äntligen tog programmet slut och jag fick lite assistans.

  

Sambon håller på att sätta ihop en dator på nedervåningen så, så snabbt jag inte längre behövde ett par extra händer så pep han iväg som en vessla, inte ett dugg lyrisk över mitt vackra tapetval. Karlar är ena märkliga kreatur, eller hur? Kyss Men han är faktiskt rumsren och uppför sig hyggligt i möblerade rum, så trots bristande förstånd på skönhet så tror jag att jag behåller honom i alla fall. Han är allt bra att ha mellan varven.

Nåja. Jag fortsatte tills jag var klar och snart stod de där de befinner sig just nu.

På tork.

  

För finjustering av kanter och hopsättning ikväll.


Ps. Varför orerar jag om min kära sambo idag måntro? *skratt*.

När jag väl kom ner var han igång med att kika på filer och cache och liknande. Jag äntrade mig vid sidan av och försökte förstå vad han gjorde. Men när jag ändå var där så kunde jag ju lika gärna klicka själv, eller hur? Då han hade kopplat upp sig så gick vi tillsammans in och kikade på cookies. Men oj? Han hade varit inne och smygläst på min blogg?? *skratt* Det hade jag ingen aning om att han gör eller har gjort eller gjorde. Vi pratar nämligen inte så mycket om vad jag skriver här. En trevlig överraskning måste jag säga!

Men du som bloggar. Tänk på att den du minst anar det kanske besöker din sida.


Du min alldeles egna Brevduva och Puddingpastej! Om du ser det här: jag skojjar lite med dig ovan.


 
 
Tant Grön

Tant Grön

3 november 2009 09:00

Men va fan Gitte! Sitter du å håller på alla godbitar själv!!! Det är helt rätt det ska man göra. SKitsnyggt blir det :-D

Ska försöka ta mig till banken idag, hoppas jag inte missar telia då bara, måste ha internet, måste ha internet, inte så mycket för jobbets skull, mer för mitt blogg och mäjlberoende, ha, ha, ha. ;-)

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Gitte

Gitte

3 november 2009 09:25

=)! Nej, det är ytterst få gobitar jag håller för mig själv.
Den här gröna behöll jag sista rullen utav efter att ha sålt de andra tio. EN ville jag ha, den är helt underbar.

Den blå var egentligen i slängbart skick. Hade en brun fläck som gick in i hela rullen, men i bit kunde jag dels klippa bort det, fast jag hade en fundering på att göra en fondvägg utav den och låta fläcken vara. Försöker att undvika att sälja undermåligt förvarad tapet oavsett hur fina de är, men jag bedömde dem som "världens vackraste tapet men jag får dåligt rykte om jag säljer den".

Den röda var en stuvbit jag fick med mig från en vind. Vill ha ett helt rum av den, och kommer att leta till dödagar tills jag hittar den!

Sen är det min trädtapet jag behåller de två sista rullarna utav, efter att ha sålt sådär en sex rullar utav.

Dunderklumpen var en sån, den sitter ju i affären. Lär jag väl aldrig se igen förstås?

Har en femtiotalstapet med gräsmotiv som jag dock sitter stadigt på, alla tre eller om jag har fyra rullar. Dem släpper jag aldrig tror jag. Men det är dem jag behåller för egen räkning. Sen kan det hända att sista rullen av något slag ryker när jag väljer rullar förstås till något ändamål mellan varven.

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Gitte

Gitte

3 november 2009 09:33

Skall se om jag kan lägga upp ett medley på tapeter jag ångrar att jag inte hade sålt alla rullar utav.... hoppas jag har bilderna sparade, vänta skall du få se!

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Tant Grön

Tant Grön

3 november 2009 09:39

Åh va spännande, det ser jag verkligen fram emot.

Nu drar jag till mitt nya kontor :-D

Ha en härlig dag Gitte.

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Gitte

Gitte

3 november 2009 10:14

=)! Ha en superdag själv! Det kommer ett medley till; Tapeter jag kommer ÅNGRA att jag inte sparar, den dagen de är borta. Det är ju några stycken, mina bilder tog visst slut... *skratt* Ett super-superlångt bildinlägg kommer.

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards