Alla inlägg den 4 november 2009

Av Gitte - 4 november 2009 22:58

Hade hundraarton planer för idag, som skulle upp och som skulle fixas och sorteras och böcker skulle hittas så att sovrummet skulle kännas klart. Hur ivrig som helst. Eftermiddagen gick med jobb vid mailen, men det gör ingenting alls, ett välkommet avbrott för det betyder att jag avyttrar lite också. Framåt kvällskvisten, så skulle jag bara en stund till affären för att kunna svara på ett par frågor som jag fått via mail; och när vi ändå var där kunde sambon lika gärna fixa färdigt en hyllrad som vi nu löst praktiskt -jag har avstannat lite i affären pg brist på hyllor och jag vill ju tvunget ha gammal inredning så det är lite tidsödande- och sen när vi ändå var där kunde jag ju lika gärna sortera lite och när sambon var klar var jag fullt inne i mitt sorterande och sen var det svårt att ta sig loss. Härligt förstås, men det innebär att jag idag brutit något innan jag blev klar och det ingick INTE i min plan. So, folks, I did it again! Började på något annat än jag tänkt.


Hade förrästen min första "kund" inne, tror det betyder tur? Det kom in en pojke.

-"Hej, har ni öppet? "

-"Inte än, men välkommen in och kika om du vill".

Han såg sig omkring, frågade vad det var och om det var dyrt hos mig?

-"Jag behöver en jacka", sa han. "Min är för liten. Och kall".

Han sträckte fram armarna för att illustrera att den var för kort.

Jag visade var jackorna i rätt storlek hängd. Han hittade ett par som passade och frågade om han kunde hänga undan en till den 20:e, om det gick bra?

Jag tittade ut genom fönstret. Visste att det blåste snålt och att vinden var bitande kall. Dessutom föll det snöblandad regn.

Förebrå mig. Men inte kunde jag väl skicka iväg honom med en kall och för kort jacka i väntan på den tjugonde, eller hur? Och nog vet jag själv hur det är att behöva vänta med sådant som man behöver? De där tiorna kunde jag klara mig utan.

Han såg väldigt glad ut när han gick iväg i sin lagom stora jacka och sin för korta över armen; hoppas bara hans mor tog det för vad det var, menat från hjärtat och inget annat.

Jag mötte min sambos blick. Den sa allt. Han förstod precis. Han hade gjort likadant!

Vi återgick till det vi höll på med.

invertes svor jag över Reinfeldt och grabbarna; och över att små pojkar skall förstå vad det innebär att behöva lägga undan saker till den tjugonde.

Det är inte rättvist alls! Screw you! *pekar finger allt jag kan!*

Jag gick tillbaka till mina älskade färger och former, visst är de fina?

  

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards