Direktlänk till inlägg 6 november 2009

Ge f*n i min mus!

Av Gitte - 6 november 2009 10:45

Det uppstod en stunds tumult här igårkväll.

Uärrk Tjockholmen, vad äcklig du är!

  

På den här bilden är han inte alls den keliga mysiga lilla kattungen på 12 veckor, som vanligtvis kommer och kryper upp hos oss och spinner i knät. Inte heller är han den roliga kattclownen som lockar till skratt med alla sina krumbukter. Eller den som kommer och buffar med sin nos när vi sover.


Utan han är den vuxna jägaren och TIGERN som försvarar sitt byte med liv och lem, och det tog oss säkert en halvtimma att få ta del av hans byte, eller del och del, vi ville förstås ha hela för oss själva. INNAN han hann att äta en endaste bit. Och han försvarade sin jakt-trofé må ni tro. Och det LÄT om honom skall ni veta! Det var nästan så man var glad att han inte ville släppa det han hade mellan käkarna, för med det humöret som han hade, så hade man INTE velat möta hans käftar, det kan jag lova.


Gaaah, kattskrälle! Vad hade den där lilla musen gjort för ont?


Hm. Åki. Tack skall du ha. Vi är trots allt glada över att han inte bor kvar här hos oss!


Tjockholmen letade och nosade en stund. Sen kom han fram igen, buffade med nosen och sa:

"hallå där matte, är det dags för mat snart?". Det var det förstås! En så duktig jägare är förstås värd en extra god munsbit, något helt annat än en äcklig mus... eller hur?


 
 
Fia

Fia

7 november 2009 21:30

Hej hopp! Tjockholmen heter numera Kaká (jag har inte mycket att säga till om, men för mig är han Kakan!). Sedan vi kom hem för någon timme sedan har han ätit som en tok, rest ragg åt sin spegelbild och fångat musleksak! Han struntade fullkomligt i dom andra leksakerna utan hoppade på stackars musen direkt! Nu tittar han på när pojkarna spelar tv-spel, tydligen riktigt intressant... Gå in och kika på lite biler på snytt.blogg.se, jag lovar att slänga in nya bilder lite då och då :) /Fia

http://snytt.blogg.se

 
Gitte

Gitte

8 november 2009 11:02

=)! Aaah, vad kul. Det kommer ett tjockholmen åker-inlägg idag med bilderna jag tog igår, fritt fram för nedladdning förstås!
Härligt att ni kom fram, vi tänkte på er igår och undrade hur det gick i bilen hem! Hans mamma letade en stund, och gick och skrek efter honom, men om ett par dagar har det lagt sig. Jag gissar att han är allt för upptagen med allt nytt för att sakna oss!
Vad extrakul det var att han kom till en bloggare så vi får följa honom lite, trots att det blev långväga!

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards