Direktlänk till inlägg 8 november 2009

Jag sorterade fram knapp-fyndlådor och sambon tapetserade skåpet

Av Gitte - 8 november 2009 22:10

Minns ni det här skåpet jag har visat tidigare?

skänkt glasskåp  

Här står det dock upp och nerpå.


Vi åkte en sväng till affären idag, sambon och jag, och där sysslade vi på varsitt håll:

  

3 fyndlådor med gamla knappar stod på pack-listan:

1 st med färglatt, alla storlekar

1 st med framförallt 2-3 cm stora, både färgglatt och antikvitt

1 st med minst 12 av vardera knapp, 0,8-1,8 cm stora.

Riktigt riktigt roligt, lätt att slå sönder ett par timmar med ärligt talat. Loten på bild hamnar i en blogg nära mig och innehåller även dekorband i 60/70-talsfärgerna gult, orange, brunt och grönt. Så då förstår ni att färgåtergivningen inte är den bästa liksom... daaah!


Nåja, medan jag stod med mina knappar så tapetserade sambon skåpet ovan.

Såhär ser det ut nu:

  

Hyllplanen som är fasta fick behålla sin träfärg. Ah, jag är supernöjd med honom och hans jobb måste jag ju säga!

Såhär ser det ut med dörrarna stängda:

  

Bättre bild kommer när det är uppsatt. Då skall ni få se det rättvänt dessutom, det står upp och nerpå på alla bilder, helt enkelt för att det är mest stabilt stående på det hållet.

Men i veckan skall det väggfästas och jag kommer att förvara dekorband och liknande i det, det har jag redan beslutat mig för!


 
 
Gitte

Gitte

9 november 2009 13:11

Ps. Jag sitter här och tänker att skåpet med den tapeten i hade varit snyggare vit. Sambon håller inte med, så jag avvaktar innan jag gör något dumt... vita skåp är trots allt inte riktigt min grej.

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

10 november 2009 09:18

Skåpet är superfint som det är..du kan vara nöjd! =)
Åhh va jag önskar att jag fick plocka med alla dina knappar, bara älskar knappar utav alla de slag.. =)
Hoppas du får en fin vecka gumman, skall försöka forska lite mer i Bebban.. =)
Kraaaaaam
Sanna

http://krimskramsan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pernilla

10 november 2009 22:16

Supersnyggt med den tapeten. Mannen hade så rätt, icke måla!!!! Det blev lite indiskt...love it!

 
Helena

Helena

11 november 2009 11:24

Jisses vad fint! Jag har gått och spanat in mina hyllor härhemma i jakt på något att tapetsera på -inspirerad av dina tre snygga butikshyllor. Blev ju inte mindre sugen nu när jag såg det här skåpet. Tycker att det är dösnyggt i brunt!
Kramkram Helena

http://www.retro-tokig.blogspot.com

 
Gitte

Gitte

11 november 2009 13:28

Tack, Sanna, Persil och Helena! Jag är själv supernöjd med sambons resultat. Bestämmer mig absolut för att behålla honom lite till *skratt*! Det tog honom ett par timmars tids pill att få till både mönsterpassning under/över hyllor och i tapetkanten, då det är ca 1,75 tapetvådsmått på bredden och hyllorna gick inte ta loss så det blev lite småpuligt att så och tapetsera inne i skåpet. Men han gav sig inte och bra blev det! Tror han skall få en extra god söndagspaj bara för att han är så söt och gör det jag föreslår medan jag kan göra något annat... DET är äkta kärlek, åt hecklefjell med alla hjärtans dag och mors dag och alla sådana där kommersiella tillställningar!

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Gitte

Gitte

11 november 2009 13:29

.. jag kan tillägga att han inte ens tycker om tapeter ens liiite.... =)!

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards