Direktlänk till inlägg 9 november 2009

En missbrukares bekännelser!

Av Gitte - 9 november 2009 17:47

  

Som ni kanske märker är jag "periodare". Mitt missbruk vet inga gränser. När en period infaller så måste jag tillgodose mitt fysiska behov av berusningsmedel!

  

Jag kan bara inte få nog. Ett visst mått av dagligt behov måste intas!

  

Avstånd från mitt begärliga gods ger omeddelbar abstinens, jag både fryser och svettas och kan inte tänka på annat! Mina tankar kretsar kring sist jag fick mitt beroende tillgodosett och nästa gång jag får ta mig lite mer....

  

Inre lugn upplever jag bara när jag har de små färgglada pillrena mellan mina fingrar...

  

Och jag ser syner för mitt inre. Hallucinationerna breder sig, och jag kan inte värja mig mot undran över hur en liten lintott kommer att se ut med den här på sin krage, och för mitt inre ser jag hur han faller sin mor i armarna....

  

Givetvis har jag även hemliga gömmor hemma som ingen känner till. Dem tallar jag på när det inre drivet blir för stort eller när jag upplever ett behov av ett omeddelbart adrenalintillskott.


Tillståndet är ytterst allvarligt, inget kännt bot finnes, ingen behandling hjälper. Ack lyckliga jag som har fallit offer för sjukdomen Knapp-o-holism!  

 
 
Mina/Ninda

Mina/Ninda

9 november 2009 21:14

Nej det har du helt rätt i! (Om min fina knappask, alltså)

Och WOW! Sicka knappar du har! :)

http://nindablogg.blogspot.com

 
Charlie

Charlie

10 november 2009 01:10

Det är knappt jag vågar knappa in dessa ord men Gitte - du klarar knappast det här själv och du måste söka hjälp innan du blir knapp, jag menar knäpp.
Jag har googlat lite åt dig och hittat ett 12 stegsprogram: KA - Anonyma Knapp-o-holister. Du har ju redan tagit första steget mot ett tillfrisknande:
1. Vi erkände att vi var maktlösa inför knapparna, att vi förlorat kontrollen över våra liv...
Lycka till.

http://www.vaffo.se/grongoling

 
Gitte

Gitte

10 november 2009 08:28

Tänk jag VISSTE att jag skulle få stöd och hjälp om jag gick ut med mitt beroende! =)!

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
erry

erry

10 november 2009 18:00

Härliga knappbilder! Du gör mig lite medberoende genom att visa dem! :P

Ville du förresten ha bilden med eller utan ram? Jag hoppas att det är riskfritt att skicka en glasad ram om den är väl inpackad...

Ha det gott! ^_^

http://gallerry.blogg.se

 
Gitte

Gitte

10 november 2009 18:57

MED ram, Erry, annars blir det aldrig gjort och då kommer den inte upp på väggen, så mer än gärna med ram i passande färg, inte vitt!

Det tar mig ytterligare åtminstone till helgen innan jag kan få fram skärgrejjer etc, för just nu är all arbetsyta okkuperat av knappar, men jag har dig i åtanke, är bara inte fullt så flitig och snabbjobbad som jag tror när jag "bara skall" och plockar jag undan knapparna från syfabriken nu igen, så kommer de inte fram i första taget. Säg till om det är bråttom för då gör jag en snabbrokad!

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Persilja

10 november 2009 22:13

Och langar vilt gör du också!!! :)
...drar med dig andra som blivit rena...hmpff!
Postisen blängde föraktfullt på mig när jag tog emot kartongen...

 
Gitte

Gitte

10 november 2009 23:32

*fniss* Jamen hur skall man annars kunna finansiera sitt eget missbruk? Jag bara frååågar.... och vem vet, det kanske blir en och annan smuggelresa också framöver! =O! Undrar vad lagens långa säger om det... ;)

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

11 november 2009 11:04


Tack snälla du för kommentaren på min blogg. :)

Jag älskar också Zebraporslinet, och en ring kommer nog framöver på tradera.

Kul att det finns fler som älskar knappar lika mycket som jag.
Samlar du bara eller säljer du också?

http://abrovinkel.blogspot.com

 
Gitte

Gitte

11 november 2009 11:11

Jag samlar gamla partier, och framförallt möten med handlare. Sen säljer jag av själva varorna, åtminstone det mesta utav det (hoppas jag alltid förstås) och hoppas att mina fyndigheter kommer till nytta och glädje, dvs, sådant som gamla handlare har ägnat åtatal av omsorg och lagringsplats. Det är otroligt spännande måste jag säga, jag älskar knappar och tapeter, men samlar framförallt på historierna bakom... Knappar gör jag fyndlådor och säljer över nätet, utav utöver att saluföra dem styckevis i min barnsecondhand som snart återöppnar i ny lokal.

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Mia

Mia

11 november 2009 11:40

Jag köper gärna knappar av dej. Jag är mest intresserad av knappar med fästögla på baksidan, men alla knappar som är lite speciella intresserar mej.

Om du har lagt upp foton på ditt knapplager någonstans, så kikar jag gärna på dom-

http://abrovinkel.blogspot.com

 
Gitte

Gitte

11 november 2009 13:24

=)! Vad kul! Jag skulle älska att plocka ihop en fyndlåda med ögleknappar, då de ligger mig extra varmt om hjärtat!

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Rosenvante

Rosenvante

11 november 2009 22:27

Hej
Tack för att du tipsade om din blogg. Helt otroligt va knappar du har.
Jag har ju just nu ropat in 211 förpackningar så jag skulle ljuga om jag sa att jag behöver knappar nu. Men, de där röda med svart kant runt om, kan man få köpa 10 -15 st av de bara? Om det är ok, får du gärna höra av dig till mig igen.
Vill du att jag länkar till din blogg och tipsar om knappar, jag gör det gärna?

http://rosenvante.blogspot.com

 
Gitte

Gitte

11 november 2009 22:34

Javisst! Maila mig på bortbytingen@telia.com

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
erry

erry

13 november 2009 12:47

Hej! Missade att du svarat! (Svara gärna i en kommentar på min blogg, det är så lätt att missa annars..)

Jag ska fixa en ram o måla i passande färg, vad kul! Ingen brådska med tapeterna, jag vet inte hur snabb jag kommer att vara med min leverans heller ;)...

Ha en fin helg!

http://gallerry.blogg.se

 
Randiga Tråden

Randiga Tråden

18 november 2009 19:15

Alla dessa fina knappar.

http://randigatraden.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards