Direktlänk till inlägg 15 november 2009

Nämen?!? Tradera är ju KUL igen???

Av Gitte - 15 november 2009 11:41

  

Men jissesanåda... här har jag haft världens största traderamotstånd, har försökt några fjuttiga gånger att lägga upp enstaka auktioner men nej. Väggen står där. Stenhård och BOMSTOPP!

Så kör jag hem helt omöjliga kartonger som jag har köpt helt obesett, har ingen aning om vad som fanns i dem, hoppades förstås på ett och annat fynd som gjorde det värt att åka hämta, något extra kul att ha och att jag kunde göra mig av med en del av det i varje fall så det inte bara står bak på lagret och tar plats, som allt annat.


Kartong på kartong bars in igår av en sött knotande sambo (som jag ju berättade i förra inlägget) som inte ALLS förstår varför jag tvunget skall ha hem det för uppackning överhuvudtaget, det kan jag väl göra i lokalen? Jovisst, hade jag haft bil i veckan så hade det väl inte varit några problem, men så fort han jobbar så sitter jag pall där jag sitter och när han kommer hem är det alltid massa annat. Vad jag längtar efter att kunna styra min dag själv måste jag säga! Men i vilket fall som helst, trots att han har satt lagerförbud i hemmet sedan vi flyttade (vi bodde stort tidigare, nu bor vi microminimalt) och nu trotsade jag då detta med väl stängda öron.


Hela eftermiddagen igår gick åt till detta och halva kvällen med tills jag återigen för andra dagen somnade framför teven. (Sedär, så går det när jag försöker vara social med familjen, håller jag inte igång somnar jag tvärt). Även den här morgonen vaknade jag tidigare än tänkt och halvt ledbruten, men inte var det längre någon ide att försöka gå ner och lägga sig i sin egen säng. Det var bättre att göra lite nytta och fortsätta där jag slutade igår. Sagt och gjort.


Sen kom tanken smygande... tradera? Hur ser det ut där nuförtidenegentligen? Så jag fastnade en stund och sen kom nästa tanke... om jag skulle?

Tänkt och gjort. Första kom up, Och andra. Och sen gick det av bara farten trots att jag inte har någon hemtankad prolister, som jag inte kan ladda hem pg windows installer verkar saknas och jag hittar inget ställe att rätta till problemet heller. Det får bli manuellt och det är faktiskt riktigt riktigt roligt. Det var bara NYTT blod som behövdes tror jag, varor som jag inte tidigare sett eller hållt på med och sen gick det som en dans. ( Ni hittar dem här om ni vill se).


Måste ju visa världens sötaste moccasiner trots att de troligtvis är 80-tal. Hm, undrar... jag är 42. Nog tusan hinner jag med en liten till?? *naaaaw sååå söta*. Hm, fast riktigt såå mycket kan jag nog inte lura den motsträviga sambon tror jag, så det är lika bra att ge upp innan jag lurar honom till ännu mer dumt som han inte har tänkt sig...

            

 
 
Lyckeycke

Lyckeycke

15 november 2009 14:21

Nej, tyvärr har jag inte hittat något mönster till halsbanden - men min virkande svärmor försökte lära mig lite grunder och sen har jag provat mig fram och pillat på som tusan med knorverier osv, för att få det att se ut som jag vill!!!
Länkarna är bara lösmaskor och fasta maskor, så tjockt man nu vill ha det!!!
Lycka till :))) Blomman hittade jag ju mönster till - länkade till det!!!

Tradera är förresten jättehemskt, hihi...köper alldeles för mycket där!!! Och du - den där hårfägen tror jag finns hos en frissa i vår stad - ska kolla nästa gång jag är in där!!!

Kramhögar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Gitte

Gitte

15 november 2009 14:41

Va?? Jag är SJUKT impad av er måste jag säga!! Har suttit och kikat på hennes halsband, och blir absolut sugen men ger mig direkt när jag kommer fram till att jag inte kommer att komma i närheten av att klura ut hur hon gör dem. Ni har ju baske mig fått till det nästan helt identiskt! Jag hade kunnat svära på att du hade sprungit över en mönsterskatt från dem! Huuu, det blir det nog inga sådana halsband virkade här i varje fall, för så avancerade projekt vågar jag nog inte ge mig på utan mönster... risken är att det åker ut genom fönstret innan jag är klar eller orsakar stopp i avloppet eller något... *skrattar*

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards