Alla inlägg den 18 november 2009

Av Gitte - 18 november 2009 22:54

Dagen började allt för tidigt. Sambon frågade lite oroligt:

-Är du vaken?

Jag svarade nog inte ens, kastade mig på kaffebryggaren.

-Hm. Den här gången betydde det "prata inte med mig är du snäll, innan jag har fått mitt kaffe". Det förstod han nog för han lät bli att fortsätta prata. Drack en tyst kopp kaffe han med! (Vad social och sällskaplig jag är på mornarna; en riktig charmknutta, om man gillar att gå på minfält....)

Tittade på klockan. 04,55. Way to early.

Ett par byxor på. Fick slita lite för att knäppa knappen.

En behå, jäddrans hakar. Varför finns det inte några knappbehåar?

Var är min ena strumpa? Där var den.

-Mutter och kryddade ord.

Tröjjan? Jackan? Nycklar?

Ut. Det var inte gött ute. Mörkt. Becksvart rättare sagt.

Öppnade dörren.

Gled in i sätet.

Satte in nyckeln.

Vred på ratten.

Tuttlisa började yla:



Körde sambon till jobbet i ullared, där hans bil stod kvar sedan igår då han hämtade den HÄR bilen som snälla Hasse lånar ut!


JAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!


EN BIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


LUCKY ME!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Freeeedoooom!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards