Direktlänk till inlägg 23 november 2009

Hm. min dotter utmanar mig lite....

Av Gitte - 23 november 2009 16:00

I dotterns rum hittades ungefär det mest tänkbara och otänkbara när vi gick igenom. Diskhon är just nu fylld till bredden av färgat glas och flaskor, dem tog jag upp förstås. Sen hittade dottern mina gamla mask-gjutformar och masknegativ och en maskstock. Det var så länge sedan jag satt och gjorde masker sist.

-"varför gör du inte såna här längre?" frågade hon, och fortsatte "de är faktiskt fina, du är ju bra på sånt här..."

..ojdå, hade visst gjort några gipsformar som jag skulle gjutit betong av, men som aldrig kom till använding. Hm. I tanken släppte jag det nästan direkt, lika snabbt som jag kom på tanken. Gips och betong är jättekul. På alla sätt och vis. Men skräpigt och platskrävande...


I morse kom tanken medan jag höll på med något helt annat... (traderapackningar, vilket är rätt så medativt mellan varven).


Tapetmasker? Går det?

Men guuud, måste ju testa, eller hur?

-Hallå, var är alla mina vaselinburkar?

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

24 november 2009 07:46

Visst kan det gå och bli häftigt och tapeter har du ju massor. Försök vet jag. Det kan bli något nytt och häftigt.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

 
Gitte

Gitte

24 november 2009 08:14

Jag var på väg att följa min impuls igår och börja dra fram allt jag behöver, samt lägga tapetbitar i blöt över natten. Men sen kom jag på att jag kanske skulle jobba klart först de närmaste 2 veckorna, har massor att göra just nu om jag skall hinna med mitt liv. Men så snart jag får andrum åker pryttlarna fram, nu har jag sett för mitt inre hur jag skall göra och förstår att det borde fungera! =)! Det kommer!

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Persil,ja

24 november 2009 10:31

Sådär är det för mig också-när jag verkligen har något som MÅSTE göras då poppar det upp briljanta idéer! Och din idé är inget annat än briljant. Börja med hel tapet...funkar inte det, riv bitar...! Ska bli så spännande att se. Ny marknad? Storsäljare? Iiiiiiii!

 
Gitte

Gitte

24 november 2009 10:38

=)! Så långt tänkte jag inte förstås, utan jag såg framför mig hur jag kunde komplettera mina hyllor med olika tapeter, sådana som jag själv tycker om och det går ju att göra både enhetliga och fältade blandvarianter... var och klämde på min vaxartade lera som jag bygger upp karaktären med på stocken när jag gör ett negativ, den var lite torr tror jag, eller hård, går kanske värma till annars har jag ju lite tid på mig att beställa nytt. Sminkmagasinet, finns förhoppningsvis fortfarande, det är några år sedan nu... (vinkar till Helena om du fortfarande läser här).

Mask och smink var nog 1999 sist, men betongprydnader av ansikten gjorde jag ett tag efter det, kan det ha varit 04 sist? Varför lägger man av sig så fullständigt med skapande aktivitet mellan varven? Känns som om jag inte gjort något "riktigt" på länge.

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Lycke

Lycke

24 november 2009 11:43

Låter som en spännande idé, och jag har då inte sett något sådant - värt att testa!!!
Trodde du var bortrest eller nåt, men nu ser jag ju att di är hemma gois!! Vettu - jag är påjakt efter ännu fler knappar nu, hoho...vill ha fler som inte har knapphål genom sig - större gärna och typ ornamenterade...mailar dig vad jag tänker på!!!

Kramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards