Alla inlägg den 25 november 2009

Av Gitte - 25 november 2009 22:53

Nu har jag plockat fram. Kunde inte vänta längre. Måste ju testa.

  


Lite inspirationsmusik så det går att få något gjort.



Av Gitte - 25 november 2009 16:53

Hämtade dottern vid fyrasnåret vid bussen. Jag måste ha blundat alla andra dagar för helt plötsligt såg jag något som lyste rosa lång väg i skymningen när billyktorna träffade rabatten strax nedanför fönstret till vår tevehörna:

  

Jag ser i syne? Eller hur?

  

För inte är väl en rosenbuske rosaprickig pg blomning den här årstiden? Inte den 25 November, nästan december altså? Fasen trot, för 2 år sedan fotograferade jag nyutslagna liljor den 26, så det kanske är en ny trend, 2 blomningar samma år.

Det vore lätt att njuta?

  

Om det inte vore för att något inte verkar stämma.. Måste nog ta en närmare titt på dem imorgon i dagsljus. Men, tja, även kameran skvallrar om flera fina friska rosknoppar...


Av Gitte - 25 november 2009 09:16

Måste bara berätta om gårdagens turbulens på kvällskvisten...


Min vana trogen så väntar jag in sista minuten när jag skall posta. Hade telefonen nu inte ringt så hade jag varit iväg så att jag åtminstone hade tio minuter på mig att frankera etc, före postgång. Men se, då jag har en notorisk... -vägrar använda ordet tidsoptimist, för jag är absolut inte optimist i förhållande till tid- oförmåga att disponera tid vilket ger mig ångest, så blev det fullt race mot minuterna på vägen.


Kommer fram 2 minuter efter postens sluttid för inlämning men då postbilen inte varit hos min handlare och jag fick ställa mig i kö, så fick jag en bibba klisterfrimärkshäften så jag skulle hinna få med alla försändelser i min kasse. Jag klabbar på märken, och fort går det och tänker gör jag inte, och rätt vad det är står posthämterskan i dörren precis som jag satt på sista märket. Men de hann med! Och jag andades ut. Förstås. En liten stund! Sen var det dags att betala för mina tomma häften, där märkerna satt på försändelserna som gick med postbilen utanför.


-"Men oj", sa handlaren och såg lite bekymrad ut. "Jag har gett dig fel märken, du fick julfrimärken istället för vanligt porto". Och vi inser då bägge att ingen av mina försändelser har rätt porto...

Oj, vad blir konsekvensen nu? Antingen tre dagars leveranstid, eller restavgift samt straffavgift på alla försändelserna då märkerna inte var avsedda för skrymmande brev etc? Tja, jag hade skrivit avsändare så eventuella avgifter kommer till mig, men försändelserna var ju några stycken, kanske 20-30 eller något? Ojdå. Ibland är dyra råd inte så billiga om man säger så...


Kommer hem ca 3 minuter över 6, företagscenter i falkenberg stänger 6. Det är upptaget. Det bör trots allt vara någon kvar tills alla postsäckar kommer in, och de torde komma in som ungefär 18.30 om jag tolkade utanförorternas sluttider rätt inkl körtid: så jag testar att ringa igen, efter att jag har mailat alla köpare som hade försändelser med i laddningen. Trodde väl kanske inte riktigt på att läget var räddningsbart. Men ca 18,15 får jag svar per telefon när jag ringer en sista gång. Postdamen lovar att se om hon kan sortera ut Långåssäcken när bilen kommer och att ringa mig.


18,55 ungefär, ringer hon upp och har nog hittat alla mina försändelser, vägt upp dem och erlagt resterande porto och jag kan komma in imorgon och betala 41,50. vilket då med tanke på leverans antingen innebär att köpare får sina varor rätt dag, eller att jag sparar ett gäng hundralappar på restavgifter på posten. Tack, tack, tack och supertack! DET kallar jag service, och det allra allra mysigaste är att hon önskar mig en trevlig fortsatt kväll! Helt utan några förebråelser eller sura kommentarer, lika glad och go som vanligt! Kyss


Så dagens ros går absolut till postens företagscenter i Falkenberg! Tack, tack, tack ock åter tack! Jag lovar och svär på heder och det samvete jag har kvar att inte behöva överutnyttja er service igen, men kommer aldrig att glömma den här hjälpsamma attityden jag blev bemött av!

En mycket god förebild att ta med sig vidare och omsätta i praktiken själv!


Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards