Direktlänk till inlägg 14 december 2009

Måndag igen. Ny vecka.

Av Gitte - 14 december 2009 10:07

Då var det ny vecka igen.

Minns ni dotterns rum som påbörjades för ett bra tag sedan?

  


Förvandlingen har fortskridit, frågan är, skall det bli klart den här veckan? Det hade varit en välgärning, skulle gissa att lillebror vill besitta sitt eget rum ensam snart... Att ha en storasyster på rummet som sprider kläder och smink är ingen höjdare om man är 7 eller snart 8....


DEN HÄR är sååå jäkla snygg uppe kan jag väl säga... en fullträff och ett utsökt bra val av min dotter, mamma njuter och vill ta över hennes rum för egen del.... Onekligen så gav jag den ett bra namn, för den ÄR verkligen Gipsy-chic till 100%.

  

Jag saknar nästan ord, vackrare tapet har knappast skapats! bild kommer när det är klart, så får ni själva avgöra...


Allvaret kan ta fart, måndag har redan klivit över mig med stormsteg, och som vanligt är det inte lugna sköna måndagsmornar här utan det är halvt sjöslag och panik innan allt klaffar. Men nu är här lugnt och skönt och dottern sitter förmodligen i skrivande stund och gapar i tandläkarstolen. Har ni hört talas om en femtonåring förr som gillar att gå till tandläkaren? Jag förstår inte var hon fick den egenskapen ifrån, men hon ser lika mycket fram emot det varje gång... DÄR lyckades jag i alla fall att INTE föra över min egen tandläkarskräck.


Dagen som följer. Massa jox och planering, skall till lokalen och plocka fram lite knappar och tapeter och sen är det dags för sambon att åka jobba. I eftermiddag får barnen lösa hur de skall utse en vinnare i julklappsutlottningen som därmed är stängd för den här gången, dock sedan några timmar tillbaka.

Snart är det dags att gå och lägga sig igen.

Imorgon, jisses, imorgon tänker jag inte sitta här =)!

 
 
Ingen bild

Nadja

14 december 2009 10:41

Jag skall inte gå till tandläkaren på ett och ett halvt år nu.

 
Ingen bild

Nadja

14 december 2009 10:41

(Detta betyder alltså att jag är smått ledsen).

 
Gitte

Gitte

14 december 2009 11:46

S.T.A.C.K.A.R.S dig som inte får gå till tandläkaren på ett och ett halvt år nu... *himlar med ögonen*

http://bortbytingen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards