Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Gitte - 15 januari 2010 15:30

  


Har fått hjälp av Wanja att hitta GLASÖGONBÅGAR!! Varmt och mycket stort tack till Wanja (som nog inte är Wanjas vardagsrumswanja som jag misstänkte först??? Men tack, tack, tack och åter tack!! Ser du det här så hör gärna av dig via facebook eller mail; bortbytingen@telia.com).

Yippie! Jag vill ha MINST TVÅ för egen del. Eller 10!!!!!!!!!

MIIIINST!!


Aldrig aldrig aldrig mer skall jag utsätta mig för den sårbarheten jag har insett att jag har den senaste tiden!!

Att leva med vetskapen om att bågen sitter limmad för andra gången rätt över näspartiet ger en del oroväckande bieffekter.

Bortsett från lätt ständig yrsel, (den fick nog inte lika exakt passform den andra gången den limmades som första gången) och huvudvärk liksom långt inne i huvudet vilket märks mest när man går och lägger sig för att det inte går att koppla av hjärnan utan att det känns som om det ligger en liten sten i vägen; så är det den ständiga rädslan för att något skall inträffa igen som gör sig påminnt på de mest märkliga sätt.

Man skall inte ha konstiga krav på båge när man har starkt nedsatt syn, är duktigt närsynt och har svår astigmatism... det är gördumt. Så funkar du som jag, så tänk om, ha inga andra krav på ett par glasögon än att de skall gå att se igenom. Eller om du HAR krav, så ha moderna trendkrav. För då har du inga problem.


Men snart är mitt bekymmer ett minne blott!!

Åh, jisses vad roligt det skall bli! Är ju dessutom sååå nyfiken på vad som kan tänkas finnas i lager.

Kanske hittar jag några ungdomsminnen? Färgglada kommunistglasögon i alla de former? Hade ett par hjärtformade en gång. Samt sex och åttakantiga. Och runda. På den tiden jag kunde byta glasögon efter humör.

Det vore inte dumt. Fast till att börja med är jag överlycklig om jag så bara hittar EN enda båge som sitter som ett smäck. OCH! SOM INGEN ANNAN HAR LIKADANA UTAV!! =)! 

Av Gitte - 15 januari 2010 08:44

  

Visst känner ni igen den? Loggan? Jodå, det stämmer. Det är Wanja som kastar sig ut i bloggosfären. Med sin nyuppstartade blogg; Wanjas Varjehanda. Ett absolut måste för varje sann retronörd att följa förstås!


Jag har haft nöjet att känna Wanja ett par års tid nu, eller är det till och med längre? Räknar henne numera till en av mina nära väninnor tillika har vi en sorts kollegial som småföretagare inom en lite udda bransch och hon är en sån jag kan dela allt med, avstånd är inget hinder i dessa internettider längre.

Det innebär också att jag har haft nöjet att följa hennes vedermödor under tiden. Wanja har alltid en nöt att knäcka. Och hon gör det gång på gång och på olika sätt men alltid alltid lika envetet -den här damen har girlpower och är envis som en lus, ingen kan sätta sig på henne så det är lika bra att inte försöka- letar hon sig fram till svar. Om det sedan är för att besvara en kunds fråga, något hon sett på nätet, något hon sett på antikdeckarna som inte verkar stämma, eller en fråga på retroforum eller antikprat, så letar hon sig alltid fram till svar. Och när hon har svaret så delar hon med sig till alla som vill lyssna och sen går hon vidare mot nästa svar och den tidigare frågan tappas i etern.

Lite synd? MYCKET synd! Så jag ser verkligen fram emot att hon samlar sitt snokarbete i bloggform. Du som sitter på en detalj och en pusselbit glöm absolut inte att lägga kommentar och dela med dig, för sånt uppskattas varmt av damen ifråga! Inte för att jag sitter med några svar, men tillsammans kan vi bidra till att mer kunskap samlas i etern och finns där tillgängligt en vacker dag när vi behöver det! Man vet ju aldrig... när eller hur och så sitter man där med blank bakre hjärnhalva "hur var det nu det var?".


En sak till.

Jag råkar veta något.

=)! Hm.

Att det i Wanjas lager döljer sig en hel del kul åtråvärda grunkor av slaget, som får en att bli grön av avundsjuka, öronen krullar sig, eller som väcker ha-jäkulen i en... Lite av det här hoppas jag innerligt att hon presenterar närgående för oss. Med alla roliga detaljer förstås och bilder från olika vinklar och vrår. Och sånt som nyss kommit in i deras butik, etc. Så det skall bli riktigt riktigt roligt att vara med och följa bloggen från början!


ps.

Du som besöker Wanja och Leo, nöj dig inte med att se det som står framme. Ställ frågan om vad som skall fram inom kort eller vad som finns där bak... för mycket av de riktiga extravaganserna kommer aldrig längre än så! Damen är på hugget så mycket och samlar på sig massor som aldrig kommer fram utan det försvinner dessförinnan. Basaattnivet! Men säg inte till Leo och Wanja att det var jag som skvallrade... ;) Och du som söker något, tveka inte att fråga dem, har de det inte, så har de säkert sett det, har kontakten eller ägnar timmatal åt att hjälpa dig leta efter det. Spänningssökeri när det gäller retro och vintage är deras mellannamn...



Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards