Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Gitte - 2 februari 2010 17:08

Har då äntligen fått ut powerlistern som jag laddade upp häromdagen med knappar och dekorband.

Meeeh, jag måste ju byta traderanick inom kort.

Från bortbytingen@ till... vaddå?

Helt tom i skallen...

Har inte heller kommit på mitt optimala företagsnamn, inget alls som ramlar ner och slår mig i huvudet som det perfekta, inte så som bortbytingen gjorde...

Gittes kompott är mitt arbetsnamn... men något annat måste det väl ändå bli i sista ändan?

Men jag tror jag skall filosofera över detta en stund och tänka klart under kvällen. Skall ändå ingenannanstans -ser ut genom fönstret där snön yr.

        

Av Gitte - 2 februari 2010 10:11

Insåg igårkväll när det var dags att gå och lägga sig att jag aldrig mer behöver vika en endaste modern barnbody till och inte heller packa upp en endaste barngrunka som stått på hög och mycket annat som har känts som en kloss i min tanke.

Och? Men herregud, vad skall jag nu göra av min tid, och vad vill jag?


Tänk om jag skulle söka mig ett jobb? Faktiskt återgå till att utöva det jag älskar att göra, fast inte i en verksamhet som kollektivstraffar och maktutövar, utan som verkligen gör det de säger sig göra, motiverar och verkar aktivt för att vara ett instrument på vägen mot en hållbar framtid för individen? Åtminstone som vik eller deltid? Med mycket begränsad öppettid i verksamheten och jobb helgar och kvällar via nätet är det fullt möjligt och vore absolut något jag vill göra...


Så min sista fråga till sambon blev:

-Om jag börjar jobba igen, kan du lägga om dina arbetstider så att dina tider passar med fritids?

-Va? säger han. Var skulle du jobba? (Han tror inte jag menar allvar hör jag).

-Det vet jag inte än, men jag får väl göra mig tillgänglig som timvik någonstans.

-Det går väl att lösa, säger han, och jag hör återigen hur lite han tror på det, eller på det jag säger, och att han nog inte riktigt inser att det kommer at innebära att tider blir hans problem nu när det varit min uppgift sedan 2005. (sedan dess har jag pluggat eller haft eget där jag kunnat anpassa mina tider).

Jag avslutar med att förklara att han får inse att om jag går in på schema framöver så får han räkna med att jag är borta mer än jag är hemma och att han får styra upp en massa, åtminstone i perioder.

Han har absolut inga invändningar, men det är väl klart att man inte har invändningar när det gäller något man inte riktigt tror på? Eller hur?


Men sagt och gjort, jag letade under förmiddagen upp ett par behandlingshem i närområdet, dock inte sis-instituioner (jag har tidigare jobbat under sis och även de tidigare huvudmännen/örgryte samt göteborgs kommun/ före sis övertagelse av huvudmannaskap).


Skickar iväg två mail nu under förmiddagen om att jag är tillgänglig för timvik alt deltid, det sista stället är jag riktigt riktigt riktigt nyfiken på.

Så nyfiken att jag skriver ett tämligen utförligt mail till dem, där jag ger dem minst fem goda anledningar till att slänga mitt mail direkt i papperskorgen. (jag föredrar brutal ärlighet, speciellt när jag söker jobb). 


Några minuter senare mottager jag svar via mail med ett förslag om tid för en träff.  Fortsättning följer förhoppningsvis. Men det skulle i så fall innebära att jag framöver är företagare på deltid.

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards