Alla inlägg den 9 februari 2010

Av Gitte - 9 februari 2010 18:42

Här sitter sveriges mest uppmärksamma moder. Helt klart. Eller inte??

Yngsta sonen förmanades av den ömma fadern på morgonen:

-Men Jussi, hur ser ditt rum ut egentligen? Idag är det du som städar när du kommer från skolan.

Till mig sade fadern innan han åkte:

-Kolla nu så att Juhani verkligen städar sitt rum.

-Ehh, javisst...

Och det har jag gjort -not.

Jag menar.

Mamman har jobbat.

Sonen har varit på sitt rum.

Tyst.

Helt tyst.

Borsett från att ha sa ett par gånger:

-Mamma, kom in i mitt rum.

-Javisst, sade mamman. Snart// när jag är färdig// inte just nu måste få det här klart// kommer senare// vänta lite.

Ohc mamman fortsatte med det hon höll på med. Tills son hörde den stora sonen utbrista förfärat:

-Men Jussi, vad har du gjort, grymt!!


Då. Insåg. Mamman. Att. Det. Vore. Ren. Självbevarelsedrift. Att. Släppa. Allt. Hon. Hade. I. Händerna.

  

Hm? En koja??

Här är ingången.

 

Utanför står en brevlåda med... (den fick jag inte bild på)

Men utsmyckningen....   

Botten.... består av äldre broderns lollopardtröja.. men sen vet jag inte om det är snö och gräs i så fall....    


Nu har jag problem. Faktum är att rummet ser värre ut NU än det gjorde när fadern med bestämdhet ombad sin son att städa rummet...

Ett ytterst påtagligt bevis på min bristande uppmärksamhet.

Men förstår ni hur mycket han har jobbat för att få till den här skapelsen?

Måste jag nu verkligen be honom riva det för att städa upp innan det är läggdags?

Vad blir konsekvensen om jag INTE gör det? 

Asså... fadern är vän av ordning. Och förstår inte kreativa virrpannors experiment. Och ser kanske inte heller tjusningen med konstruktionen. OCH! Han kommer ha synpunkter på hur mamman klarade sin simpla uppgift idag.

Hm. Nu är det tur att han är den tysta snälla typen.

Säger inget än. Sonen får leka en stund till. Men jag tror att jag skall lägga beslag på mina saxar, mina emballagelådor och mina tejprullar. Bara för säkerhetsskull. Så att han inte kommer på att han måste göra en hundkoja med...eller nått?

Av Gitte - 9 februari 2010 18:15

Vilken dag det har varit idag.


Papper, sorteringsjobb och åter pappersjobb. Och ett par timmars jobb i lokalen på förmiddagen.

Tagit igen den del missat och bortglömt, som ex en faktura som skulle skickas. Hur kan man missa något sådant?

Skulle postat nu på kvällen, men skam å sägandes, jag var inte såå ledsen över att bilen strejkade och inte ville starta. Nu är ju då bara frågan om sambon kan tänka sig att kika över den imorgon, vet inte alls varför batteriet verkar tömt. Någon som missat en innerlampa eller liknande? Men okej, det var trist, hade en hög med brev som skulle iväg, men som sagt, det var inte mer än en kvart kvar innan posten skulle gå och jag insåg att det dels var för mörkt och att min egen kunskap var bristande så att ens fundera över att felsöka eller hitta något extrabatteri att starta med startkablar, var de nu finns (förmodligen i min bil som sambon har till jobbet på sitt kvällskift) kändes som överkurs efter nästan tio timmars koncentration.

Har ett gäng arbetstimmar kvar, det blir en sen dag. Tur att det är sonen som lagar mat idag, skall snart joxa igång honom så att vi slipper äta mitt i natten.


Samtidigt är det lite skönt för det här har hängt över mig.

Har hämtat hem lite regnkläder som är riktigt roliga.

Så fort jag har sorterat klart,

packat klart,

så skall jag ladda hem säljverktyget för traderabutiken.

Får se om jag får joxat lite med den ikväll?

En logga var det. Skall snart ringa och terrorisera sonen! Han har gjort en grym animerad bild som det straffar sig att visa för sin mamma. *mohahaha*.

Av Gitte - 9 februari 2010 15:34

Har just haft ett långt samtal med traderas företagsdel som tillhandahållet Traderabutik. Supertrevligt!

Och, jag sitter just nu och väntar på länkar etc, för det är klart att hoppa på tåget direkt, ingen väntetid utan tjoffs-tjoffs, så var det klart. Här skall det snickras butik för fullt framöver!

Tjihaaa!

Låter faktiskt riktigt roligt!


*he-he* Hm, om du som läser det här råkar vara just den av mina söner som läser informatik och webdesign på högskolan i halmstad, så är det ett hett tips att INTE svara i telefon när din mamma ringer under kvällskvisten! Mamman ser nämligen en riktigt enkel och tjusig logga framför sig.... *pliiiiis* ( I samma textsnitt och layout-typ som genuine-artikeln-du-vet... i kombination med din animerade facebook-profilbild? Visst skänker du den till mig???  Eller gör en ny åt mig i likadan stil?? !).

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards