Direktlänk till inlägg 9 februari 2010

Men vad i hela friden....

Av Gitte - 9 februari 2010 18:42

Här sitter sveriges mest uppmärksamma moder. Helt klart. Eller inte??

Yngsta sonen förmanades av den ömma fadern på morgonen:

-Men Jussi, hur ser ditt rum ut egentligen? Idag är det du som städar när du kommer från skolan.

Till mig sade fadern innan han åkte:

-Kolla nu så att Juhani verkligen städar sitt rum.

-Ehh, javisst...

Och det har jag gjort -not.

Jag menar.

Mamman har jobbat.

Sonen har varit på sitt rum.

Tyst.

Helt tyst.

Borsett från att ha sa ett par gånger:

-Mamma, kom in i mitt rum.

-Javisst, sade mamman. Snart// när jag är färdig// inte just nu måste få det här klart// kommer senare// vänta lite.

Ohc mamman fortsatte med det hon höll på med. Tills son hörde den stora sonen utbrista förfärat:

-Men Jussi, vad har du gjort, grymt!!


Då. Insåg. Mamman. Att. Det. Vore. Ren. Självbevarelsedrift. Att. Släppa. Allt. Hon. Hade. I. Händerna.

  

Hm? En koja??

Här är ingången.

 

Utanför står en brevlåda med... (den fick jag inte bild på)

Men utsmyckningen....   

Botten.... består av äldre broderns lollopardtröja.. men sen vet jag inte om det är snö och gräs i så fall....    


Nu har jag problem. Faktum är att rummet ser värre ut NU än det gjorde när fadern med bestämdhet ombad sin son att städa rummet...

Ett ytterst påtagligt bevis på min bristande uppmärksamhet.

Men förstår ni hur mycket han har jobbat för att få till den här skapelsen?

Måste jag nu verkligen be honom riva det för att städa upp innan det är läggdags?

Vad blir konsekvensen om jag INTE gör det? 

Asså... fadern är vän av ordning. Och förstår inte kreativa virrpannors experiment. Och ser kanske inte heller tjusningen med konstruktionen. OCH! Han kommer ha synpunkter på hur mamman klarade sin simpla uppgift idag.

Hm. Nu är det tur att han är den tysta snälla typen.

Säger inget än. Sonen får leka en stund till. Men jag tror att jag skall lägga beslag på mina saxar, mina emballagelådor och mina tejprullar. Bara för säkerhetsskull. Så att han inte kommer på att han måste göra en hundkoja med...eller nått?

 
 
Mirjamita

Mirjamita

9 februari 2010 19:33

Härligt! Den kreativiteten påminner om min son är han var så där 8-10 år, full av påhitt. En gång bad han om garn. När jag sen kom till hans rum var den inrett med "spindelnät" över hela rummet. Så fick det vara ett tag, men till slut tröttnade jag för det var så svårt att ta sig till garderoben etc.
Jag insåg att han behövde mycket material så överst på han bokhylla fanns ett ständigt förråd av frigolitförpackningar, kartonger, hushålls- och toarullehylsor, garn osv. som blev borgar och annat kul som förvarades på hyllorna en tid.
Det ar kul så länge det varade, till slut tog andra intressen över.
Hälsningar, Mirjamita

http://mirjamitas-ordbild.blogglatsen.se

 
Ingen bild

Persilja

9 februari 2010 21:15

I detta fall får fadern vika sig! Ang ditt inlägg längre ned om usel säljare är jag nog i nivå med dig. Jag hade en marimekkoväska på tradera en gång och hade tagit en snygg bild men skrev klart och tydligt att den var mycket nött och att jag köpt en helt ny likadan själv för att den var så nött men jag hade inte hjärta att slänga den och sålde den därför. Lade ut den för 1 krona. Det blev värsta budgivningen som det ofta blir med märkesgrejor och tills lut var jag tvungen att mejla de som bjöd att ta det lugnt för väskan var nött och urblekt och de skulle nästan kunna köpa en ny för det de bjöd. De fortsatte ändå att bjuda och till slut gick den för 450 kronor, Jag mådde så jävla dåligt över det! FAST köparen var NÖJD! Även när den kom fram. Jag menar då är man väl inte en särskilt driftig säljare...:):):)???

 
Ingen bild

PiaFia

9 februari 2010 21:21

Ha ha jag fick mig ett härligt skratt!!! Hurra för fantasi o barn som kan leka :) Ha en bra kväll!

 
Tant Grön

Tant Grön

9 februari 2010 21:37

Men så fantastiskt! Det ska belönas tycker jag :-D

http://valkommenhemtilltantgron.bloggplatsen.se

 
Gitte

Gitte

10 februari 2010 08:32

*fniss* Mellansonen tog upp ämnet fantasi under kvällen...
-Mamma. Vet du att det där måste komma från dig?
-Va?
-Vi har ju massa fantasi allihop av dina barn. Men varken pappa eller Jorma (lillebrors pappa) har någon... så det måste komma från dig.
Schysste ungar! Bara skyll på mig ;).
När väl sambon kom hem så skakade han på huvudet och utbrast att:
"det är tur att han har fantasi". Sen var det inte mer med det, men han gav sin son komplimanger här på morgonen. Jag vet dock att han hoppas att bostadsbygget rivs under dagen... jag gissar på tvärtom. Att det finns fler planer. Vi får se! =)!

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards