Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Gitte - 14 februari 2010 13:27

Då har jag ätnligen fått tummen ur och börjat aktivera min traderabutik. Det satt lite långt inne måste jag säga. Mycket för att det varit mycket annat det sista, papper, årsmötesdokument (politik) och liknande.

Men here I go again.


Har börjat lägga upp lite knappar. En favorit kommer under kvällen hoppas jag:

  

Dvs, om dagen går som på räls.

Har lite småstrul med att få timmarna att räcka till. Idag skall jag nu till butiken/lokalen, öppning närmar sig även där.

Tänkte hinna få till en alla-hjärtans-dagfika, något vi inte firar mer än så.

Samt kvällen går åt till kommunpolitiskt möte inför kommunfullmäktige på tisdag, Får visst hoppa in som ersättare den här veckan, som der ser ut nu.


Ang jobb har jag varit på arbetsplatsträff, och börjar under sportlovet då vi har tryckt in lite timmar för mig. Spännande. Ser fram emot vad detta kan ge. Även om jag inte varit helt off (sitter i socialnämnden i min gamla kommun) så känns det ändå som att komma lite på banan igen.


Men jag skal inte tråka ut er med detaljer.


Har ett stim varianter knappar till som skall upp. Men även såna här bra att ha grunkor. Spännen av något slag. Vet inte alls vad det är men någon kanske stter och berhöver såna??

  



Och laxrosa strumpebandsgummiband; från 40/50-talet. Elastiken är fräsch.

  


Har även hittat fram gamla övervikslakan, dvs föregångaren itll påslakan i originalförpackningar, men dem tvekar jag lite på om jag skall lägga på auktion. Skall leta upp lite fler grunkor i affären.

Kanske 60-tals pedigree prambeads? (leksak till barnvagn) i originalförpackning.

Stålspetsar till skönskrift, gamla?

Eller tja, vad jag nu kan tänkas hitta överhuvudtaget. Har ju även några Sarah Key handtrasdockor i originalförpackningar från 70-talet, och tjo, när jag väl börjar öppna ögonen så hittar jag nog en hel del skulle jag tro.

Lite av vart blir det nog. Allt Anno Dazumal förstås.

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards