Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Gitte - 2 mars 2010 09:56

Idag är en praktisk dag på många sätt, en sån där mellandag där mycket skall fixas och ordnas så att rästen av veckan ligger klar. Brukar ägna måndagar åt detta men igår fick jag ju iväg på annat.


Papper. *tröök, måste göras*.

Packa gårdagens utgång på tradera.

Sen har jag ett besök hos en man som skall flytta på agendan, skall kika på damkläder.

Kvällen avslutas med att sortera tyger. Min rygg går av bara jag tänker på det nästan, men samtidigt är det roligt. Känns som att bläddra i rikstelefonkatalogen ungefär och hittills har vi kommit till kommuninformation. *skratt*

Skall ta vara på tvätt som jag hängde upp igårkväll.

*Dräggel*. Ett par superläckra 50-talstextiler åkte rätt ner i tvättmaskinen. Jag vet, man skall inte. Inte gamla klänningar heller. Eller gamla förkläden. En förklädessamling altså. Från olika decennier. Jag borde handtvättat men tid finns bara inte och bygga berg av det jag tagit hem, nej, det är för mycket. Och vi bor för trångt. Så det fick bli tvättmaskinen, och sen tänkte jag att håller det inte för det, så var det ändå skört eller illa tillverkat. Men jag håller andan när jag tänker på att jag skall gå igenom sömmar och så vidare snart.

Kvällen blir lång, men imorgon är jag iväg på möte nästan hela dagen.


En kanna kaffe skall sättas på sen är det jag som gräver mig ner i diverse sorteringshögar som skall vara klara vid 14.30 senast. Dagen är redan slut, får jag gå och lägga mig snart? ;)

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards