Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Gitte - 6 mars 2010 21:51

Då har jag gjort klart min traderalista för veckan. I sista minut, eftersom de går ut på måndag. Dvs, det blir korta auktioner denna gång. Men jag har haft en riktigt rolig dag och det har varit svårt att inte stranda i att göra något annat än nytta. Jag har nämligen sorterat ut stickböcker från 40- och 50-talet denna gång, och även en barnspecial från 1949.

Alla tidningarna innehåller förstås inte bara dam, utan även herr och barn, men det är trots allt just dammönsterna jag själv landar vid, suckar och frustar och drömmer mig bort till en tid då jag inte ens fanns. Attans att man är född aldeles för sent. Det hade varit roligt att få vara DÄR.


En enda hunk tog jag bild på.Han får normalbildsformat så vi kan dräggla lite extra.

  

Nja, jag skojjar nog. Jag behåller nog helst min finska hästsvans om jag får välja. Åkej, när det gäller mansidealet vill jag nog fram ett par decennier. Så mycket hår och läder som möjligt tack. Även om han inte riktigt hänger med på det sista.


Nu kommer en minibildsserie med många bilder. De är klickbara. Erkänn, helt underbara modeller? Vissa saker VAR bättre förr!

                                                                          

Av Gitte - 6 mars 2010 18:23

Har gjort en ytterst snabbbläddring av gamla knappkartor idag. Monterade nästan som konstverk. Skall rama in några stycken själv och sätta på väggen,så fort jag hinner göra en ursorering av vilka jag vill behålla som dekoration. Tyvärr lite gula bilder så färgerna framgår inte, men nog var det bättre förr när det gällde estetik?

            

Av Gitte - 6 mars 2010 17:05

Har gått igenom förklädenidag. Hur roligt som helst! De flesta av dem kommer jag att lägga upp på tradera; men bilderna måste jag ju spara åt efternöjet, att ha haft dem, förstås. Därför kommer det ett smärtsamt långt bildinlägg här. Jag skulle förstås ha strykt dem först. Men det blev inte så den här gången. Sorry!

                                        

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards