Alla inlägg den 15 mars 2010

Av Gitte - 15 mars 2010 10:22

Har ett litet bryderi i bakhuvudet. Jag har fått en halv förfrågan, säkert en nyfikenhetssådan, och jag skall försöka precisera vad jag vill ha för de här skorna från slutet av 1800-talet. Väl använda, väl vårdade och lädret är mjukt. Men jag har verkligen inte en susning. OM någon har ett gott förslag är jag ytterst tacksam och glad!

Jag har inte tänkt mig att kräma ur varje krona, utan vill mest bara veta vad som är rimligt. Tror inte man springer över såna här varje dag?

  


Skall se om jag inte kan hitta även dessa här:


  

Kanske dags att avvyttra även dem... har nog många små grunkor som jag hade en plan för, men jag måste nog avgöra om den planen kom av sig nu när jag delar lokal och inte har mer än en ytterst avgränsad lokal själv. Kanske dumt att klämma på grunkor bara för att jag är förtjust i dem själv. Barnskorna är oanvända från en gammal lanthandel och är så fina så det är helt sanslöst.


Och jo förrästen, den här visade jag inte igår. Jag fick in ett ex till av boken:

dockans nya kläder, av Gia Wiman Olsson från 1968. Om någon är intresserad av retro dockklädesböcker, så åker ett ex upp på tradera inom kort.

        


Jag haren massa smått och gott liggande hemma som jag egentligen skulle haft som dekor, men allt sånt kommer ju av sig. Spara för den dagen jag byter lokal, nej, det går inte. I synnerhet inte nu när jag skall börja packa för att flytta. Så det blir mycket som får rensas bort. Att trycka ner i magasinet känns inte så lockande, där har jag ju så mycket som det är. Bättre att det kommer iväg, kommer ut till nytta och blir uppskattat.


    

Och som sagt, jag kan nog hitta en hel del, bara jag börjar:

*leta

*bestämmer mig för att släppa

*slutar tänka efter

och framförallt....

*Inte KÄNNER efter.

Gitte.Det är döda ting. Släpp och gå ut och hitta nytt! (dvs, nytt gammalt förstås!).


Av Gitte - 15 mars 2010 10:03

Jag tror knappt det är sant, mitt vanliga stadie, "mondaymorningblues" har helt uteblivit den här veckan. FAST att det finns massor att ta igen, massor jag ligger efter och massor som måste göras den här veckan. Litet avbrott får jag imorgon när jag skall hoppa in som ersättare i kommunfullmäktige. En fråga blir lite spännande och det är simskoleavgifter, där vi i vänsterpartiet förstås sätter oss lite på tvären och har egna synpunkter. I sakfrågor när det gäller att ta tillvara folks intressen, för dem som lever med små marginaler tillhör jag absolut ett helt underbart parti som tar frågor om livskvalitet oavsett klasstillhörighet på absolut största allvar. Har man ett rättvisetänk, så går det baske mig inte att tillhöra ett annat parti om jag får säga vad jag tycker, trots att min blogg inte alls vädjar politiska ställningstaganden. Men jag är ytterst stolt över mitt partipolitiska val. Jag gillar att tillhöra ett parti som går emot strömmen och som vågar vara obekvämt i förhållande till etabilissimanget och som ständgt vägrar att vika från de minstas sida, speciellt i frågor som kan antas att inte spela någon roll. Det spelar roll. Stor roll. För dne enskilda. Till nästa val så behöver V absolut fler röster såväl i riksdag som i kommunalpolitiken. Att ständigt ligga i underläge innebär många gånger i praktiken att man kan göra sin röst hörd. Men man kan inte påverka. Och det är jävligt frustrerande ibland.

Nåja, det var min agitationssekvens för denna gång. Jag kan inte lova att det inte kommer fler men jag skall ytterst försöka hålla mig på mattan. Det är trots allt valår idag, och även om jag lämnar den politiska arenan den kommande mandatperioden, så finns det andra som tar vid. Och de behöver allt stöd de kan få! Och I´ll be back, så fort jag har rättat upp mig själv igen! Fyra år går snabbt!


Annars, så måste jag börja leta efter det som komma på tradera för månaden skall. Har ju egentligen tänkt att jag skulle ha igång auktioner alltid, men min tid räcker inte till, försöker få ut lite smått emellan men det är slutet på månaden jag måste fokusera på. Har inte en aning om vad jag skall lägga upp. Än. Men det kommer jag nog på under de närmaste dagarna skulle jag tro? Skall försöka hitta lite vårklänningar, det är ju trots allt så dags.


Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards