Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Gitte - 22 mars 2010 09:42

Nu.... skall jag inte plåga er med bilder. Men förklara en sak för mig. Ni minns mina tvättmaskinsbekymmer häromdagen?

Jag har nog tvättat minst 6 tvättar sedan dess. Inte ett spår av tvättmedel. Har tömt grannens tvättar på mornarna. Inte ett spår av tvättmedel. I förrgår vågade jag dock inte lämna en tvätt över natten, men när alla tvättmedelsspår upphörde så blev jag visst oförsiktig. Bortsett från att jag har förbjudit min familj att använda pulvertvättmedel, och har införskaffat flytade tvättmedel.

Igår gav jag fanken i att torka ur tvättmedel efter grannen, det skulle ändå åka med, att det inte var gammalt liggande visste jag ju. Men som sagt, i vissa avseenden är moderna tvättmaskiner och pulvertvättmedel ingen hit.


Flytande tvättmedel ger inga uppblöttatvättpulverskakor på kläder; det kan vi vara överens om va? Och jag har då som sagt, tvättat helt komplikationsfritt många omgångar, har som sagt också tömt grannens tvätt och lagt ovanpå, inte för att jag har gått igenom hennes kläder men har inte sett några vita kakor på hennes kläder sådär omeddelbart.

Och gått över till flytande själv.


Hur fan kan då mina kläder vara fulla med tvättmedelskladdytor idag?? De låg så fint PÅ maskinen som vanligt. Sen i mitten av högen, där var det stora jädrans kakor, som om någon använt mina kläder till att torka UR tvättmedelsfacket med. Och ja, tvättmaskinsfacket som inte var helt utan spår av tvättmedel igår är det idag.


Nu.

Skall.

Jag.

Nog.

Ta.

En.

Dos

VAF*ANSOMHELSTSÅJAGINTEFLIPPARÖVER!!!!!!!!!!!!!!


Edit: så, nu är jag lugn och fin igen. Funderar på om jag skall göra felanmälan till hyresvärden, det måste vara ett riktigt allvarligt fel på maskinen som lämnar tvättmedelserester från pulver när man använder flytande. Den kanske behöver repareras??

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards