Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

Traderarostig!

Av Gitte - 23 mars 2010 22:00

Det gick ut lite auktioner igårkväll. Och jag börjar allvaret denna förmiddag med att packa fram emballage, sax, tejp, penna etc. Skall dra ut plocklistan från tradera. Men.... hm, är den svarta bläckpatronen på väg att ta slut? Byter. Utan att få något bättre resultat. Konstigt? Försöker göra lite skrivarunderhåll, men inte heller det gav något resultat, så jag skickade sambon på apparaten. Han håller på med den en stund, men inte han heller lyckas få bättre utskrifter. Den funkade ju häromdagen?? Utöver plocklistor vill jag gärna dra ut adresser, för försändelserna. Jag litar inte riktigt på läsligheten när det gäller min handsstil längre. Absolut inte när man har hållt på en stund. Men inget hjälper, det är bara till att sätta sig och dra fram mail för mail och sen hitta rätt vara, och skriva både adress och avsändare för han. Vid 12-snåret kommer jag igång ordentligt.


Vid 15 -tiden är jag nog klar? Skulle varit i lokalen. Barnen börjar trilla in. Men vid 16-tiden är jag nog klar? Klockan blir både halv fyra och fyra och inte är jag klar. Då jag skulle kört dottern när jag blev klar vid 16-snåret så fick jag till sist avbryta vid 16.20 för att köra henne och en halvitmma senare är jag igång igen. Jag MÅSTE vara klar 17.15 så jag hinner till långås med posten för den går vid 17.30 Men nejdå. Vid 17.30 var jag inte klar. Klockan 17.40 bryter jag tillfälligt igen för att försöka hinna med och posta dem som syntes på kontot. Men ... tja. Det var några stycken. Det drar ut på tiden och absolut efter sista minut kommer jag äntligen ifrån gårdsplanen. Är i Tvååker ganska exakt 18,00. Har turen att ett gäng kommer med, innan postmannen hastar vidare. Resterande av försändelsrna som jag lämnade idag går tyvärr först imorgon.


Hämtar hem dottern. Är hemma igen vid 18,30-snåret ungefär. Hon sätter igång med maten. Jag fortsätter packa. Och äntligen vid 20,30 är den sista klar. Inte en minut för tidigt.

Okej. Jag får förlåta mig själv lite grann. Att inte kunna dra ut plocklista och sen skriva adresser för hand tar lite extra tid. Även att leta igenom mail mer eller mindre manuellt för att se om någon skall ha mer än en vara packad. Men det finns baske mig inte någon ursäkt för min tidsåtgång idag. Jag behöver traderaträna så jag får upp ångan igen. Det BORDE inte tagit mer än ungefär sammanlagt max 4 timmar om jag jobbade koncentrerat.

  

Då hade min plan för rästen av dagen hållit.

Jag skulle ju slängt upp fler auktioner, bland annat gått igenom dessa här:

  

Nej, inte just dom; den här vyn är ju tagen på på en högst privat plats, men likadana;  påslakan i originalförpackning från slutet av 70-talet. Ofantligt tråkiga och randiga, men faktiskt riktigt sköna att sova i. Och så har jag gamla med olika dekorband, tror det är omvikslakan från 50-talet också de i originalförpackning. De behöver undersökas. Men jag får hoppas att jag hinner vara lite mer effektiv imorgon, innan jag åker och jobbar på eftermiddagen.


Nu är jag slut i rutan, tror jag skall fylla diskmaskinen, tömma tvättmaskinen och sätta på en tvätt som får gå inatt. Sen får det baske mig vara kväll.


Ps. Alla ni som får extra väntetid på era försändelser, jag ber hemskt mycket om ursäkt! Skall absolut försöka planera bättre till nästa gång!

 
 
Tant Grön

Tant Grön

24 mars 2010 06:50

Har du bytt traderanick? Jag hittar nämligen inga auktioner på dig. Jag är ju nyfiken på vad du säljer, kan du inte länka här när du lägger ut saker på tradera? Eller har jag missat det, kanske...

http://valkommenhemtilltantgron.bloggplatsen.se

 
Gitte

Gitte

24 mars 2010 08:20

Jag använder företagsnicket bortbytingen@ (har ju även ett privat). Skall byta nick men det har inte blivit av ännu. När jag gör det skall jag absolut vinka högt.

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards