Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Gitte - 26 mars 2010 09:13

Jag vill absolut byta kropp med min gamla provdocka. *suck*. Hade jag kunnat det hade jag behållt den här klänningen, ALLA GÅNGER!

  

Tycker att klänningen är så sablars fin! Älskar färgen och mönstret.

  

Stod och klämnde på den länge och väl igår. Skall jag lägga undan den?? Vem vet, jag kanske får ett ryck och börjar räkna kalorier framöver? Men nej, jag skulle ju inte containa. Jag skall avvyttra.

Så sömmarna gicks igneom, jag provdrog här och där och tog måtten.

  

Klänningen bakom åkte också ut. 50-talskläningen som jag har visat tidigare. Men den här lila Aspens tolkar jag som en tidigare 60-tal. Från tiden när "tonårsklänningarna" kom. Är det inte märkligt? Det vi kallar tantklänningar idag salufördes som "tonårsklänningar". Bra modeller, knäpp och knyt skärpet, och enkla att skölka och hänga upp. Inga konstiga veck här och där. Och på faller de bara på plats.

Looove them.

  

Och nu har jag lagt bilderna på den här. Det betyder att jag kan njuta av åsynen även om den blir såld. Närhelst jag vill. Måste ju säga att en blogg är absolut väldigt platsbesparande!


För den goda sakens skull får ni även denna i repris. Den är också helt underbart vacker. Den kommer jag önska att jag sparade den dagen jag:

Räknat kalorier tillräckligt länge. OCH. Har skaffat min drömbil!

  


Måste nog visa även en flippad klänning från Fasilko. Kunglig hovleverantör, med empireskärning under byst.

Klänningen är liiite för stor för att sitta väl på dockan, så det får ni tänka bort. Men liite för trång för mig. Tyvärr.

  


Älskar färgerna. Och skärningen. Enkel, men ändå massor av klass!

  

Jag får nästan lust att gå på coctailparty när jag ser den!


Ps. I skrivande stund befinner sig dotter på intagningsprov. Lycka till min skatt!




Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards