Alla inlägg den 11 april 2010

Av Gitte - 11 april 2010 22:36

Efter en lååång vecka med knappar från tidig morgon till sen kväll hälsar jag onekligen alla tapetförfrågninar välkomna med mycket stor glädje! Tack för att jag får bryta mitt stillasittande och sorterande, det är absolut välbehövligt. Jag börjar dock se ett årstidsmönster. Är det verkligen så att solen motiverar oss att tapetsera ljust och glatt medan avsaknad av sol (höst) får oss att vilja murra till det och dämpa färgvalet betydligt?

Imorgon åker den här godingen iväg.

  

Så ljust och glatt och härligt gult den kan bli! Även den här lilla som är en av mina personliga favoriter, men som inte fått särskilt mycket uppmärksamhet tidigare, (säkert en del beroende på min dåliga bild, den är supersöt irl) har fått ett par förfrågningar bara nu i dagarna, även den av det ljusare slaget. Eller är det helt enkelt så att det är ett trendbrott på väg?

  


Skall ju själv tapetsera i det närmaste, fast jag går nog inte så mycket på årstid, utan det är en hall som skall förstärkas i sin gammaldagsa stil, tycker jag, och den behöver en tapet därefter. Hallen är stor, och har mörkbrun panel, med spröjs. Har gått runt och kännt mig för, men det innebar bara att jag fick ännu fler alternativ. Får se vilket det blir. Har inte bestämt mig för om jag skall ta varken husägare eller sambo till hjälp vid val. Det jag vet är att den skall passa till den mörkbruna orignalpanelen, som är omkring 20-30-tal. Och bakom har jag fått bestämma golv, dvs, i köket. Där skall jag ha svart-vit-rutigt. Men jag tror inte att jag bryr mig så mycket om att låta rummen harmoniera, utan tvärtom, de får gärna bryta av varandra. Skapa egna enheter, olika från rum till rum.

Men dessa väljer jag mellan just nu.

             

Den sista med gula rosor ÄR min favorit, och också den gladaste varianten av de andra. Men dessa har jag då tänkt mig att ta med under veckan och pröva mot det bruna, så får jag se hur det går.


Var i lokalen idag, hade öppet mellan 11-15. Det var underbart solsken, och tänk, jag och Camilla (som har bortbytingens barnsecondhand) kunde sitta på trappen och prata bort en massa tid och dricka kaffe. Det är semester det! =)! Men det är klart att jag även sorterade knappar. Hade ett par stora påsar med blandknappar som jag liksom råkade kika längre ner i, och tja. Då var jag ju tvungen att vända upp och ner på dem för att se vad de kunde tänkas innehålla. Tror man har tömt lådor och söndriga påsar i påsarna för det gick att vaska fram ganska rejält av vissa sorter. Men tyvärr inte av dem här. Av dem hittade jag bara ett par enstaka; men se på dem; visst är de bara helt underbara? Älskar ögle-läderknapparna.

        


Veckan som kommer.

Full race måndag och tisdag.

onsdag bär det av till elstockholmos. Torsdag fredag är det äldreriksdag.

Tror att jag är lagom mör fredag kväll när jag åter är hemma.


Det värsta med att åka bort är att jag alltid får massor jag "måste göra innan jag åker" så jag andas knappt emellan; verkar som om jag inte tror att jag skall komma hem igen; sen är det off och jag upplever att jag inte hinner åka egentligen, för jag blev ju inte färdig och jag skulle ju också... och så åker jag, och det är en hel evighet tills jag är hemma igen, och sen har jag bara underbart roligt och Oj? Är det redan färdigt och jag är hemma igen? Sådär går det alltid. Ändå vänjer jag mig liksom aldrig. Jag VET ju att ett par heldagar politik är PRECIS det jag behöver när jag behöver semester, för jag kopplar verkligen av då på ett helt annat sätt i skallen, när den är upptagen till hundra procent med saker och ting utifrån och inte med alla de halvfärdiga tankar jag vanligtvis själv tänker. Det är livet på en pinne!


Hppas ni alla haft en superhelg! Det vet jag inte om jag har haft, den gick nämligen så fort att jag inte hann med. Men NÄSTA helg tänker jag ha en superhelg, och njuta av vädret som jag har beställt. SOLSKEN, och jag tänker TRÄDGÅRDSARBETA! (hjälp, det var länge sedan jag gjorde det sist!).

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards