Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

När tidsmarginalen spricker kan man lika gärna göra mer!

Av Gitte - 3 maj 2010 08:31

  

Tanken var ju att vi skulle varit inflyttade och ute härifrån i lördag. Det sprack kan jag säga. Tack och lov!


Igår när vi insåg att det komer ta minst 3-4 dagar till innan vi kan vara ute härifrån och ta några sängar så började vi titta oss omkring med nya ögon. Dvs, såna ögon man tar på sig när man hinner göra lite till eftersom det blir tid över hur man än gör.


Därför tittade vi lite extra på ett valv som vi skall täppa till. Tanken var en bokhylla på ena sida och ett draperi på andra, vi vill inte stänga den permanent. Men då vi skall dela av ett stort vardagsrum med valv till ett vardagsrum och ett sovrum, så fick vi ju ändå göra något för att stänga av det. Men då säger sambon:

-Om vi använder skivor och sätter dem med ett par reglar, så kan du få upp lite mer tapeter, en på varje sida...

-Tapeter? He shouldn´t have to say that twice. Köpte idén direkt. Utan att ens tveka en halv sekund. Den ni ser överst får förmodligen utgöra valvfond i vårt sovrum. Den blir nog nice! (As usual: finare i verkligheten än på bilden). Till vardagrummet har jag inte bestämt mig ännu, vet inte om jag skall hitta soffa först.


Nåja, det sätts lister. Alla rum utom kök och toalett har målats. Mitt arbetsrum har adopterat en sjuttiotalsmatta som låg i ett större rum, och sen har två mattor bytts ut. Och ett rum där bedömde vi mattan som "bra nog" tills väggarna blev vita.

Listerna kom på och golvet lyste än förfärligt. Hm. Inte riktigt bra. Svårstädat. I tonårssonens rum. Inget bra alls.

Då säger fastighetsägarn.

-Hä hörru, vi byter väl den med. Det tar ingen extra tid, beställer vi matta imorgon är den här i övermorgon.

Så nu på morgonen har sonen valt matta till sitt rum och han skiner som sola i karlstad.

Härligt. Ett lättstädat golv betyder att man måste städa OFTA! Det vet jag iofs inte om han har förstått ;).


Hakuna matata till er alla. Stressa inte när solen skiner!

 
 
Jenny

Jenny

3 maj 2010 23:03

Nu är jag nog virrig, för nu hittar jag inte in i din tapet"shop"/sida. Vart hittar jag din?!?

http://jennybergvall.blogspot.com

 
Gitte

Gitte

3 maj 2010 23:22

Hej Jenny. Under länkar finns "mina tapeter" men här är länken:
http://www.flickr.com/photos/37532886@N04/

http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

4 maj 2010 15:22

Hihi ja det tar alltid längre tid än beräknat när man skall flytta.. =)

Jag skulle vilja ha din nya adress sen så jag kan skicka en liten present..eller går adressen till butikslokalen?

Kraaaaam
Sanna

http://krimskramsan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gitte - 7 oktober 2022 08:44

    Jag ska börja med att berätta att jag roade mig med att lägga upp lite kuliga julkort på Tradera igår. Vespan hittar du här. Men de verkar rulla ganska fort. Jag la upp några fler varianter av dessa och julkort av Britt-Lis Erlandsson men ni...

Av Gitte - 5 oktober 2022 13:33


    Det låter helt otroligt men det är faktiskt sant. Du hittar den här.  Jag ska från början säga tydligt att det INTE är min förtjänst och att jag hoppas inte att det är uppfattas som ett "skrytinlägg" (jag föraktar självhävdelse och försöker ...

Av Gitte - 5 oktober 2022 11:15


Jag avslutade mitt telefonsamtal och gick ut för att ta ett bloss. Där satt dottern och drack kaffe i vår paviljong. Det är nu inte i sig någon märklig företeelse för hon bor i fastigheten bredvid så vi råkas ofta under paviljongen som vi inte packat...

Av Gitte - 4 oktober 2022 12:58


 Just nu tror jag att det händer massor av spännande och framförallt oroväckande saker gällande vår konsumtion och att vi mycket snart kommer att få se mycket avgörande effekter av både de senaste och de kommande veckorna.  Stora fördelar är väl i...

Av Gitte - 3 oktober 2022 10:57


    Gick och la mig igår med massa goda intentioner. Nu skulle jag minsann bli bättre på att tänka positivt även om världen ramlar runtomkring. Ja, du har nog förstått att jag är en sån som läser nyheter flera gånger om dagen med stor förfäran o...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards