Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Gitte - 7 maj 2010 13:13

  

Just nu ligger både paniken och depressionen på lur. Och det känns som om jag skulle gå av på mitten. Inte så mycket på grund av att det är tungt och jobbigt att flytta utan för allt som inte bara flyter och går som på räls. Jag behöver jobba. Dvs, inte åka iväg och jobba, för det har jag hunnit med och har ett pass i helgen med, utan med mitt eget.

Men jag står och pendlar med bägge fötter i luften utan fäste -känns det som- och tiden bara går och går.


Det var ju tänkt att vi skulle flytta in den 1:e.

Då det kändes som en halv omöjlighet att flytta och ha utgångar på tradera samtidigt, eller till dagarna strax före, då jag inte från dag till dag kunde planera exakt hur långt vi hade kommit, eller om jag hade plats att packa och allt det där som måste funka runtomkring utlägg på tradden, så skulle jag jobba ikapp det "sen".

"Det är luuungt, jag tar det när vi har flyttat in och är på plats".

Jo tjena. Här sitter vi fortfarande och kommer så att göra flera dagar till. Och samtidigt faller min försäljning som ett korthus. Har inte kunnat ta igen det på något sätt, och jag vet ärligt talat inte om det går att göra det heller.


Min plan var att:

Före den 1:e

1. Flyttstäda huset så det går komma in,

Den 1:e

2.flytta in och komma iordning hjälpligt under de närmaste dagarna.

Senast den 3:e

2.jobba och komma ikapp

Senast den 6:e

3. Flyttstäda det gamla och göra det klart för överlämning senast den 10:e.

Och idag skulle alla tre varit såpass färdiga att jag hade kunnat flyga lite mellan företagsjobb och att få iordning hemma och göra klart det gamla. Det hade funkat hur fint som helst, trots att jag av erfarenhet vet att en flyttstädning tar minst tvåe-fyra dagars tid om man lägger heldagar på det och är några stycken. (Vet inte om jag beundrar de som klarar det på ett par timmar, eller om jag är misstänksam...).

OM det hade gått enligt min plan altså. Men det var ju min plan att det skulle göra det.


Nu är jag inte ens färdig med punkt 1. Gaah, och det är såå irriterande.


Eftersom vi inte kan bo där ännu, så är jag utlämnad åt sambons arbetstider (pg strejkande startmotor som inte hinns med att lagas just nu, så har sambon bilen jag kör annars), den här veckan har han jobbat eftermiddag. Så ungefär mellan 9-12 har vi kunnat vara i huset.


Så istället för att ha fullt upp där borta, så sitter jag nu här och så länge vi har djuren kvar här är det inte heller någon större ide att flyttstäda ur det här. Moment 22 känns det som.

Och tiden bara går och går och går.


Ber om ursäkt för att jag gnäller. Men den här månaden känns himla onödig. Kan inte någon bara stryka den ur almenackan? Och jag vet inte vilket jag frustrerar mig mest över, att jag ligger back med utgifter och att utgifterna vid flytt inte riktigt håller sig nere, eller att jag inte kan sätta igång och bara ladda auktioner och slänga ut på tradera, eller att jag måste avbryta i huset så fort jag kommit in i ett jobb, eftersom vi måste åka hem.

Är altså absolut ingen tålmodig och positiv människa just nu. Allt haltar och jag börjar få en inre stress som inte går av för hackor. Och inte går det att sova på nätterna heller, utan att bli väckt ngn gång varje timma sedan ett par veckor tillbaka... så kroppen börjar ta ut sin rätt. Är snart körd i botten igen känns det som, just nu. (MEN! Ser fram emot att få sova en hel natt mellan lördag och söndag då jag skall jobba...).


Förlåt att jag tar ut mig här! Det är nog nu jag får gå och rycka upp mig om jag inte skall trötta ut hela världen med min negativism. Skaffa mig ett liv?


Ps.

Är det btw någon som sitter och tvekar på någon tapet just nu så är jag jädrigt förhandlingsbar...make my day!

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards