Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Gitte - 23 maj 2010 23:06

Tror jag visade en halvfärdig vägg häromdagen, ett valv mellan vardagsrum och finrum skulle ju sättas igen. Och så blev det.

Idag kommenderade sambon fram tapeter, och de skulle ligga klara när jag åkte till lokalen.

Tja, efter en tids vånda, och ständigt ändrande av vilken tapetsort som skulle vart, så bestämde jag mig för att jag skulle göra mitt urval av de sorters om Wanja kunde tänkas ha med sig tillbaka även om jag inte alls visste vilka det kunde tänkas vara...

Och när jag kom hem från lokalen så satt de uppe. Ingen tid för ånger. Men vad tusan, jag blev ju för sjutton väldigt nöjd. Och OJ, vad jag tycker att de växte när de kom upp!


Vardagsrumsdelen fick den här:

  

Den kommer dock att täckas till stor del av en bokhylla. Och bara skymta fram lite grann. Men den är lugn och fin och det tror jag behövs. Och den kommer att funka till mina olika trämöbler också. Ger mig en gammaldags feeling. Har ändå massa lyster som spelar när ljuset kommer på.

Inte dumt val alls.

Men sen kom jag till en tapet som verkligen överraskade mig. Gillar den verkligen verkligen skarpt uppe och i synnerhet till det vita.

  

Helt okej faktiskt!

Men jag hade iofs bestämt mig för att min säng skulle målas knalllila häromdagen. Så jag åkte och köpte färg. Men den färgen går bort och kommer nu till pass någon annanstans. För den är läcker. Men inte till den här tapeten!

Här ser ni dem i helbild. När saker kommer iordning och fram så tror jag att jag lätt kan känna mig hemma med bägge två!

    

Av Gitte - 23 maj 2010 22:46

Glädjen var stor i morse när jag packade upp tapetrullar som kom hem igen efter att ha varit en längre tids vända hos Wanja och Leo.

Åh, welcome home to mommi, taperrullar dearest. Det var riktigt roligt att återse dem för några har varit slut hos mig ett tag.

Så jag går igenom, plastar och och lägger upp på bordet för att ta lite snapshots av dem, snabbt skulle det gå för jag skulle åka och öppna och hade inte många minuter på mig.

Vad händer? För första gången?? Kolla här.

  

Men?? Kolla bilden! Den har NÄSTAN en rättvist återgivande färg?? DET har nog nästan aldrig hänt förr, att en rulle bara åker upp på bordet och sen när jag tittar igenom bilderna att jag kan känna igen dem... märkligt. Jag älskar mitt kök! (numret på bilden är antalet som kom hem, det här är altså mina kom-ihåg-bilder).

Och den här?

   

Men, sådär ser den ju nästan ut??

Och den här?

   

samma sak igen?

Något måste vara fel??

   

Den här blev BARA en grad för kall. Nästan som den är i verkligheten altså... märkligt. Eller är det min skärm som är annorlunda nu när jag inte sitter vid min vanliga dator??

   

En liten grad för blå bild, men nästan så jag tycker att den är lik sig...

likaså den här:

   

För första gången får jag fram intensiteten i den... brukar bli fisblek annars på bild...

   

Den här varianten är jag glad att återse. De rullar jag tidigare hade gick iväg till ett museum som snart har invigning på en fyraårig installation om jag minns rätt... på tiden på installationen altså.

   

Den ljusblå här, blev också lika härligt babyljusblå som i verkligheten. Den har jag för mig var slut, att bara den rosa och bruna fanns kvar. Den är ljuvligt söt....

   

Den här skall ni snart få se i ett annat inlägg. Hade kanske ett par rullar kvar av den sedan tidigare. Fick ett infall innan jag åkte hemifrån i morse. När jag kom hem, satt den uppe. Bara sådär.

Likaså den här:

   

Den har jag stått och vägt med i handen massor av gånger, i den gröna varianten. Detta är den brunbeiga. Har lite lyster och gulddekor och är ljuvlig i verkligheten.

   

Den här har också varit slut ett tag. Den är otroligt maffig. Stormönstrad.

   

Den här är nog också slut vill jag minnas. Undrar om inte den åkte med till Inke i sin helhet. Men nu kom då några enstaka rullar tillbaks.

  



Men med tanke på att det var femton minuters jobb att shoota på dem, så lutar det allt åt att jag skall ta hem en rulle av alla mina tapetervarianter för att ta om alla bilder. Det är onekligen betydligt mycket roligare att kunna göra dem LITE rättvisa färgmässigt.

Men jag är absolut överraskad. Kanske inte så konstigt att jag gillar köket när färger framträder som de är??  

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards