Alla inlägg den 24 maj 2010

Av Gitte - 24 maj 2010 19:17

                                                    

Gick bort till lokalen någon gång efter middagstid. Hade ett par olika projekt för mig, dels hade jag en tapetstuvsbeställning med bitar som skulle vara 1 meter långa och sen skulle jag börja ta fram och klippa till lite tyger till Persil. Och om jag hann, börja gå igenom vad jag skall ha med mig på lördag. Har bokat bord. Men har inte bestämt mig för vad jag skall ta med mig. Tapeter kanske vore något, det är inomhus och jag behöver nog verkligen visa upp lite av det jag har, istället för att låta det ligga i mitt mörka magasin.

Nåja.

När jag ändå gick igenom mitt berg av öppnade rullar och tapetbitar, så slog det mig att jag kanske skulle klippa till ett gäng varianter, och ta med mig hem för fotning, bara för att se om det gick lika bra att få fram färger idag som igår. Tapeter är tungt så istället för att bära hem hela rullar, så är småbitar lättare och det räcker gott och väl till för att ta foton?

Sagt och gjort.

Eftersom det var upplagt för 1-metersbitar så fick det bli det som kapades med. När jag till sist var tvungen att ge mig för dagen, så släpade jag altså med ett gäng tapetbitar.

Fotograferingen gick ju "sådär". Läs skitdåligt. Det var om möjligt ännu värre färgåtergivning än vanligt, så jag tror att man skall undvika vissa ljus även i mitt kök, eller om det är för mycket ljus... vet inte om jag får möjlighet att ta om dem ikväll.

Hm.

Nåja, får se, annars får det bli en annan dag. Tapetbitarna har jag inte tänkt släpa med till lokalen igen, så de åker upp på tradera så jag får rensat ut dem så snabbt som möjligt.


Den här veckan är annars så bokad att jag nästan viker mig dubbelt direkt. Eller mest har lust att låta bli att gå upp de närmaste dagarna som jag har framför mig. Om jag nu drar täcket över huvudet och låtsas att det har växt fast, tror ni att folk kommer att märka att jag ligger kvar eller tror de att jag har gått upp och gjort det jag skall? Mör i hela kroppen, det kostar på att flytta. Dessutom har sambon fått upp vår bokhylla idag så jag vet vad jag skall göra de stunder jag får tid över denna vecka.

Sortera böcker.

Kul på en skala? Fast det SKALL bli skönt att få upp dem och få bort massor av kartongberg från storarummet...

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards