Alla inlägg den 3 juni 2010

Av Gitte - 3 juni 2010 14:56

  

Jag antar att de flesta av er har sett att tradera har startat en bloppissida? Annars kan ni se den här.

Skickade ett mail till dem för ett tag sedan med lite frågor om bloppisfunktionen, på vilket sätt den är kopplad till bloggen eller hur bloggen blir kopplad till auktioner men jag fick tyvärr inget svar utav bloppisredaktionen eller vilka det nu är som jobbar med den delen.

Så, hur går man då vidare om man är nyfiken tro? Jag satte sonen på att göra en bild i anvisad storlek, och resultatet ser ni ovan.

Jag har nu länkat till bloppissidan.

Jag har auktioner ute, dvs inte bara butiksfastpristjosanannonser.

Så nu skickar jag in min bild och ser vad som händer. Är det mer än bara en extra reklamplats på tradden, eller händer det något mellan sidorna också? Det sista är jag riktigt riktigt nyfiken på.

Av Gitte - 3 juni 2010 14:20

Fick ett eventförslag idag av Tanja på ekostil.se på facebook, som jag tänkte att jag skulle slå ett litet slag för. Var med, vet jag:

Här ser ni förhoppningsvis facebooksidan.

Såhär står det i informationsbeskrivningen:

"

Datum:
den 12 juni 2010
Tid:
06:30 - 21:00
Plats:
över hela Sverige, över hela världen

Beskrivning

Alla bloggare, toppbloggare lever så ekologiskt det går under en dag, 12 juni, och bloggar om dagen. Som ett manifest för en bättre miljö!


Var med och tävla: Skicka länken till blogginlägget och var med och tävla om två timmars unik ekoglamour-couching med mig Tanja från Ekostil.se"
Men hallå visst är vi med, eller hur??
Av Gitte - 3 juni 2010 09:15

kan jag ju konstatera när jag radbruten kliver ur bingen varje morgon, med smärta från nacke, skalle och hela ryggraden igenom. Det enda som inte gör ont är mina höfter som var skälet till att vi en gång i tiden skaffade tempur från första början.

Låg över på jobbet häromnatten och tänk, jag studsade upp 06.30 från en helt vanlig madrass, med en helt vanlig bäddmadras och inte ett uns smärta någonstans.

Det är inte kul altså. Sängar och madrasser är inte en billig historia. Nu har vi haft tempur i familjen i sådär 7-8 år eller lite drygt. Det finns egentligen garanti kvar bara man hittade kvittona. Men sen har ju årens liggande i madrasserna förstås gjort sitt och det är inte roligt att åka och reklamera unkna begagnade madrasser som har spår av både barn och hundar och ja, ni förstår?


Nä vi gick över till tempur så köpte vi från början varsin nittiomadrass. Jag hade mycket problem med höften just då och tempur skulle ju vara så himla bra på alla sätt och vis. Nu visade det sig att madrasserna gled isär i dubbelsängen så bara ett par veckor senare fick barnen ärva våra madrasser och vi investerade i en dubbel. Sen fick nästa barnpar varsin tempur. Sen gick vi över till tempurkuddar hela familjen.

Nu följde några sköna år. Jag var supernöjd och smärtfri från höften. Men sen hände det något på vägen.


Vintertid är de perfekta. Då blir de hårda och krispiga och får massor av tempurs egenskaper. Sen blir det sommar och varmt och de blir genast några sladdriga knöliga tunga platta grunkor. Som har olika hårdheter på olika ställen i madrassen, framförallt kuddarna är riktigt riktigt smärtsamma. Som att vika en krossad tegelsten under nacken, med vissa bitar större än andra...


Värst var väl ena sonens madrass nu när vi flyttade, den åkte direkt på tippen. När vi tog av överdragsklädseln för tvätt, så visade det sig att hela madrassen hade klyvts tvärs över.

"-Men hur länge har den varit såhär?" frågade jag sonen. Det var ett tag. Han hade visst sagt det flera gånger men jag har nog inte riktigt förstått vad han menar och jag bäddar ju inte hans säng sedan en tid tillbaka. Fråga mig inte hur det kan ha gått till. Men den var i två delar, ett skarpt och rakt snitt liksom, så inte är det varken han som har suttit och karvat eller skurit eller annat.


Så nä. Jag var jättenöjd med tempur. I några år. Men det är lite för mycket pengar det handlar om för att produkten inte skall hålla minst garantitiden ut. Och hälst ännu längre. Mycket längre än så. Tycker jag förstås. Just nu är det inte roligt att vi köpte nya åt alla i stort sett samtidigt, för det innebär förstås att vi alla har samma elände samtidigt. Huvva. Till och med sambon klagar över ryggsmärta numera... så det är inte bara jag.


Just nu sitter jag med en stor hård smärt-muskel-knöl inne i huvudet som har suttit där någon veckas tid, och det sammanfaller med att temperaturen steg på nätterna.


Jag blir mer och mer övertygad om att det är min tempurkudde som ställer till det, eftersom jag går upp med huvudvärk och lägger mig utan.

Tyvärr har jag inte förstått det förräns jag gick upp idag, så idag är det jag som letar upp en vanlig jädrans kudde om den så har polyesterfyllning eller vad som helst, bara den inte heter tempur! Även den skiljer sig i formen från när den var ny, har blivit platt och ger inget nackstöd alls, och är bara sladdrig och tung och som sagt betydligt tunnare idag än den var från början.


Tyvärr har vi inte råd att byta ut dem omeddelbart, så vi får väl lida ett tag till. Men när inte sömnen fungerar så är det mycket annat som inte fungerar heller, tyvärr. Aj, aj, aj.

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Skapa flashcards