Alla inlägg den 11 juni 2010

Av Gitte - 11 juni 2010 21:23

  

Har jag berättat om flickan som för drygt ett par veckor sedan, åkte hemifrån med hår på sitt huvud?

Det var hon som en vacker dag sa till sin mamma att:

-Mamma. Idag tänkte jag raka av mig allt hår. Det går bra va?

-Javisst gör det det sa mamman och skrattade åt skämtet som var jättekul.

Och så gjorde hon det PpPpPpPp.

Rakade av sig håret, altså.


Här jämför hon längden på håret med sin ragglarbror.

  

Han är inte en sån tokstolle som han ser ut. Han är värre.

Och jag har gjort honom också. Nästan aldeles själv. Jaja, okej, lite assistans fick jag väl då. Är förstås omåttligt stolt över honom med. Men nu var det flickan det gällde.


Hon gick nämligen ut nian idag. Så det var skolavslutning. Med framträdande av skolkören förstås.

  

Tyvärr missade jag att ta med mig kameran själv men jag fick lite bildassistans. Hoppas på att hitta någon som kanske har fångat min heta basistson också. Han äger. Förstås. (Såg du Heikki, vad jag skrev?? ;). ).

Och dottern lajjade vidare.

  

Det lät riktigt bra måste jag säga.

Mamman är supermegastolt idag.

Inte bara för att det lät schysste.

Utan för att hon har gung. Och för att det lyste om henne. Och för att hon hade jädrigt roligt när hon stod där fram med hela gympasalens blickar på sig.


Kära scengymnasium på Gotland. Kan ni skicka era intagningsbesked snart? Tror jag har en dotter jag vill packa iväg till er så snart som möjligt. Det är ju där hon skall vara!

Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards