Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Gitte - 25 juli 2010 16:25

  

Sambon har ju som jag nämnt tidigare fått för sig att fengshua lite. (Bland MINA grejjer främst, förstår inte detta). Och kom med en hög med kataloger från C.L Blomqvist.

-Jag slänger dom här!

-Eru från vettet?? Mina Blomqvist-kataloger?

-Vad skall du ha dem till?

Han påminde mig INTE om min gamla ramsa: 

*Har jag tittat på dem/använt dem senaste 12 månaderna?
*Vill jag ha dem framme?
*Har de ett extravagant nostalgivärde?
*Kan jag ge dem en egen plats?

OM inte jag svarar JA på samtliga: SLÄNG! SÄLJ! BYT! GE BORT!

Men jag vet att han tänkte på den....

Kataloger med ryamotiv är ju typiskt en bra att hagrej? Det vet väl alla?

  

Har kataloger från -52-57. Hella Månssons design. Man kunde köpa dessa i satser för att göra själv...

  

Med lite annat smått och gott i textil, utöver ryor...

  

Ja, ja, ja. Gör vad du vill med dem. Jag behöver dem inte....

Vi sorterar vidare.

Igårkväll kom vi hem igen. Skall strax tömma kameran på bilder. Tur att man inte framkallar foton längre för i de gamla fotolådorna är det ochså dags att röja snart... Tror att sambon har bestämt sig för att få riktig ordning överallt.... tur jag har honom för jag hade nog bara staplat i en hög till någonstans!



Presentation

Translate

Mina tapeter

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

barnebys

Barnebys Blogglista

Vintageguiden

SecondhandGuide.se

Bloggkartan

Jag har placerat min blogg i Långåsbloggkartan.se!

Ovido - Quiz & Flashcards